خسرو شهبازی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در ساری افزود :  در سال های گذشته نیز تلاش های متعددی برای پرداخت مطالبات حافظان جنگل صورت گرفت که موفق نبوده است ولی با برنامه ریزی سازمان جنگل ها و همکاری سازمان برنامه و بودجه تا پایان فروردین حقوق تمامی نیروهای حفاظتی جنگل را که در طرح ها با آنها قرارداد داریم و داشتیم پرداخت خواهیم کرد. 

وی مطالبات معوقه را ۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت که این مبلغ هم مربوط به سال جاری و هم سال های گذشته است.

شهبازی اظهار داشت : البته بخش از مطالبات تا کنون پرداخت شده و بخشی دیگر از اعتبارت حقوق جنگل بانان در حساب سازمان جنگل ها قرار دارد و در حال پرداخت است . 

وی مهمترین مساله در پرداخت مطالبات جنگل بانان را شناسایی کامل نیروها عنوان کرد و توضیح داد : اینکه نیروهای قراردادی در کجا و چگونه در حال فعالیت و حراست از جنگل هستند مهم خواهد بود و ما اطلاعات و گزارشاتی از فقدان حضور یگان های حفاظتی در جنگل داریم که باید شناسایی شوند. 

شهبازی تاکید کرد : البته ما به دنبال اخراج نیروها نیستیم و هدف ما ماندگاری نیروهای حفاظتی جنگل ها در شرکت ها است . 

خروج پنج هزار خانوار از جنگل

سرپرست سازمان جنگل ها همچنین با اشاره به این که در حال حاضر ۷۴ هزار خانوار جنگل نشین در کشور وجود دارد ، گفت : برنامه اولیه ما خروج ۱۰ هزار خانوار از جنگل با توانمند سازی بود. 

شهبازی با بیان اینکه برخی خروج از جنگل را با اخراج از جنگل اشتباه گرفته اند و تبلیغ کرده اند ، افزود : هدف ما هدایت داوطلبانه ساکنان بومی جنگل ها با فراهم کردن شرایط زندگی در خارج از جنگل است و تاکنون نیز حدود پنج هزار و ۵۰۰ خانوار در مناطق پر آسیب جنگل های کشور ساماندهی و خارج شدند.

وی گفت : هدف ما خالی کردن کل جنگل از ساکنین بومی آن نیست و هیچگاه این روش برای ما پذیرفته شده نبوده است.

سرپرست سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری دیروز پنجشنبه مهمان دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی ساری بود ، نشستی که در آن در باره طرح تنفس جنگل هم اندیشی شد.

خبرنگار ایرنا در حاشیه این نشست با شهبازی مصاحبه کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.