مدیر امور توزیع برق شهرستان نور در آئین بهره برداری از نیروگاه خورشیدی ۴.۲ مگاواتی شهرک صنعتی کردآباد بخش چمستان افزود: این نیروگاه خورشیدی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و با صرف  ۱۲۰ میلیارد ریال احداث و به بهره‌برداری رسید.

علی اکبر ترخان گفت: برق ۲۰ کیلوولت تولید شده توسط این نیروگاه خورشیدی از سوی دولت خریداری می شود.

وی خاطر نشان کرد: همچنین تا پایان سال ۱۹ کیلومتر شبکه توزیع برق ۲۰ کیلو ولت به همراه ۱۱۱ دستگاه پست توزیع برق با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال در این شهرستان بهره برداری می رسد.

مدیر امور توزیع برق نور یکی از مزایای مهم ساخت نیروگاه های خورشیدی را کاهش تلفات شبکه، تولید انرژی پاک و صرفه‌جویی در مصرف سوخت فسیلی و به تبع آن کاهش انتشار گازهای آلاینده و صرفه‌جویی در مصرف آب برشمرد.

واحدهای تولیدی شکل دهی ورق فلزی  با اعتبار ۲۲ میلیارد و ۴۹۶ میلیون ریال و اشتغالزایی ۱۲ نفر و واحد تولیدی شمال بتن هم با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد و ۷۶۰ میلیون ریال و با اشتغالزایی ۱۵ نفر هر دو در شهرک صنعتی چمستان امروز به بهره برداری رسید.

طرح هادی روستای شهرک امام با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال و  طرح های دروستای تورانکلا بخش چمستان نور هم با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از سوی بنیاد مسکن و با مشارکت دهیاری این روستاها به بهره برداری رسید.

طرح بازار روز و پل عابر پیاده نعمت آباد با اعتبار ۷ میلیارد ریال ، سازماندهی ورودی غرب شهر چمستان ( دوراهی کشپل ) با ۲۵ میلیارد ریال از جمله هایی که امروز در بخش چمستان نور افتتاح شد.

افتتاح از طرح مخابراتی " ای جی AG " شهر چمستان با اعتبار ۴۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال اعتبار داخلی و  افتتاح ساختمان اداری آب و فاضلاب شهر چمستان در ۲ طبقه با  اعتبار ۳ میلیارد ریال هم با حضور مسوولان شهرستان نور در بخش چمستان به بهره برداری رسید.

شهرستان نور با ۱۲۱ هزار نفر جمعیت در غرب مازندران قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.