به گزارش خبرنگار مهر، خسرو شهبازی پیش ازظهر پنجشنبه در نشست تخصصی تنفس جنگل با حضور اساتید دانشگاهی با بیان اینکه جنگل‌های شمال، بزرگترین دارایی ایران است و در طرح تنفس نباید به منافع محدود چند بهره بردار و شرکت متوسط شدف گفت: طرح تنفس جنگل با نگاه منافع ملی تدوین و قانون مصوب شد.

وی با اشاره به کاهش سطح جنگل‌های شمال کشور از دو میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار در سال ۱۳۳۴ تا یک میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار در دهه ۷۰ گفت: با اجرای برنامه‌های حفاظتی توانستیم سطح جنگل‌ها را به دو میلیون هکتار برسانیم.

سرپرست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به اهداف حفاظت از جنگل‌های شمال، بهره برداری بی رویه از چوب را از چالش‌های جنگل‌های شمال عنوان کرد و گفت: در شش دهه اخیر بیش از شش میلیون هکتار چوب از جنگل برداشت شد که نشان دهنده وخامت اوضاع جنگل‌های کشور به ویژه جنگل‌های هیرکانی است.

شهبازی با تاکید براینکه جنگل‌های شمال بزرگترین دارایی وسرمایه کشور محسوب می‌شود، گفت: قطع بهره برداری شش دهه‌ای چوب از جنگل‌ها طی دو سال اخیر سبب رنجش برخی‌ها شده است درحالی که اوضاع جنگل‌های ما خوب نیست و در شرف تخریب است.

وی با اشاره به اوضاع ناخوش جنگل‌های هیرکانی ایران تصریح کرد: در حال حاضر جنگل‌های مازندران به صورت مستمر توسط مجامع علمی جهان پایش و رصد می‌شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.