معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران روز چهارشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت : هفدهمین دوره از مسابقات ملی علمی و کاربردی کاردانش آموزش و پرورش کشور امسال به میزبانی استان هرمزگان در شهر بندر عباس برگزار شد که ۹ هنرجو کار و دانش از استان به این مسابقات اعزام شدند که پنج نرشان توانستند موفق به کسب رتبه های برتر شوند.

وی با اشاره به اینکه مسابقات ملی علمی و کاربردی کار و دانش مربوط به هنرجویان پایه یازدهم است، ادامه داد: چهار هنرجوی دیگر اعزامی به این دور از مسابقات نیز موفق به کسب رتبه چهارم تا ششم شدند.

معاون آموزش و پرورش مازندران همچنین گفت: این مسابقات در ۲۷ رشته و چهار حوزه صنعت ، خدماتف هنر و کشاورزی برگزار شد که به صورت مشترک با حضور دانش آموزان دخت رو پسر بود.

نظری افزود : سینا اکبرزاده امیردهی در رشته فرزکاری سی ان سی cnc از هنرستان صنعتی امیرکبیر بابل و زینب موسایی ابوخیلی از هنرستان حضرت زهرا (س) ساری در رشته مدیریت و برنامه ریزی امور خانواده ۲ هنرجویی بودند که موفق به کسب رتبه نخست و مدال طلای مسابقات شدند. 

وی ادامه داد: محمد مومنی هلالی در رشته تراشکاری سی ان سی cnc از هنرستان صنعتی امیرکبیر بابل رتبه دوم ، امیرحسین حیدرزاده در رشته درودگری از هنرستان جوارم فریم دودانگه رتبه سوم و آرین گوران از هنرستان شهید ذاکری قائمشهر در رشته ساختمان سازی هم موفق به کسب رتبه سوم شدند. 

معاون متوسطه آموزش و پرورش گفت : رقابت این دوره از مسابقات علمی و کاربردی کارودانش میان ۲۵۶ هنرجو از سراسر کشور بود. 

نظری با اشاره به اینکه هنوز رتبه بندی استان ها مشخص نشده است ، افزود: مشاهدات و جمع بندی های ما نشان می دهد که به صورت تیمی مازندران باید رتبه نخست یا دوم کشور را کسب کند.

استان مازندران ۵۳۶ هزار دانش آموز دارد که ۴۴ هزار نفر آنها هنرجویان فنی‌وحرفه‌ای و کارودانش در ۳۵۴ هنرستان تحصیل می کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.