۲ کوهنورد چهارشنبه گذشته برای صعود از سخت گذرترین ناحیه علم کوه در شهرستان کلاردشت عزیمت کردند که یکی از آنها به خاطر شرایط نامساعد جوی از میانه راه تصمیم به بازگشت گرفت ولی کوهنورد شیرازی به مسیر خودش ادامه داد و مفقود شد.

رئیس جمعیت هلال احمر کلاردشت در باره پرواز بالگرد برای یافتن کوهنورد مفقود شده ، به خبرنگار ایرنا گفت : این بالگرد به همراه گروهی از نیروهای امداد و نجات و کوهنوردان کشور حوالی ساعت ۹ صبح در این شهرستان فرود آمد و پس از انجام دو بار گشت های هوایی بر فراز و دامنه های قله علم کوه و فیلمبرداری از سوی عکاسان حرفه ای سازمان امداد و نجات تاکنون هیچ آثار و علائمی از این کوهنورد ناپدید شده مشاهده نشده است.

کردگار محمودی افزود : هم اکنون عکاسان و فیلمبرداران در حال کنترل کامل تصاویر گرفته شده هستند ولی به علت پوشیده شدن منطقه با حجم انبوهی از برف ، بعید به نظر برسد که بتوانند هیچ ردپایی از این کوهنورد پیدا کنند.

وی ابراز امیدواری کرد با توجه به مساعد بودن شرائط آب و هوایی و احتمال چند سورتی پرواز دیگر ، گروه جست و جو بتواند تا پیش از فرار رسیدن تاریکی شب این کوهنورد را پیدا کند.

قله علم کوه با ارتفاع چهار هزار و ۸۵۰ متر در مرکز رشته کوه تخت سلیمان کلاردشت در غرب مازندران قرار دارد . این قله بعد از دماوند که پنج هزار و ۶۷۱ متر ارتفاع دارد ، دومین قله مرتفع ایران به شمار می رود. دیواره ای که در دامنه شمالی قله علم کوه قرار دارد نیز جزو فنی ترین و سخت ترین مسیرهای سنگ نوردی و دیواره نوردی کشور محسوب می شود.

این منطقه با بیش از ۴۵ قله بالای ۴۰۰۰ متر و داشتن یخچال های متعدد ، برف چالها و دیواره هایش مشهورترین ارتفاعات ایران و نامی آشنا برای کوهنوردان داخلی و خارجی است.

شهرستان تاریخی و کوهستانی کلاردشت با جمعیتی ۲۵  هزار نفر در غرب مازندران قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.