به گزارش خبرنگار مهر، حسینقلی قوانلو ظهر یکشنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به اینکه تراز و شاخص‌های صنعتی در استان در حوزه‌های مختلف مثبت است، افزود: امسال سه طرح و پروژه بزرگ با حضور رئیسه جمهور در استان افتتاح می‌شود.

وی با اظهار اینکه ۱۵ درصد ۹۰ هزار میلیارد تومان تولید ناخالص داخلی ملی در استان به بخش صنعت اختصاص دارد، گفت: میزان تورم نقطه به نقطه در ماه آبان در مازندران ۱.۶ درصد بود و با اصلاح قیمت بنزین و افزایش قیمت به ۳.۱ درصد رسید.

وی با اظهار اینکه در دی ماه شوک افزایش قیمت بنزین در استان کمتر شد، گفت: شاهد تورم منهای ۰.۰۲ درصدی در استان بودیم.

قوانلو با اشاره به انجام ۵۶ هزار فقره نظارت و بازرسی بعد از اصلاح قیمت بنزین گفت: این بازرسی‌ها منجر به شناسایی تخلف ۵۲ هزار میلیارد ریالی در استان و معرفی به تعزیرات شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با اظهار اینکه امسال ۶۹۸ فقره جواز صنعتی با بیش از چهار هزار و ۴۵۸ میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان صادر شده است، افزود: میزان صدور مجوز صنعتی و تأسیس در پنج ماه اخیر به ۲.۵ روز کاهش یافت و این میزان تا پایان سال به روز خواهد رسید.

قوانلو، با اشاره به ایجاد ۱۱ هزار و ۷۷۱ شغل با صدور جواز تأسیس جدید در حوزه صنعتی استان، ادامه داد: در سال جاری ۵۲ واحد تعطیل و نیمه تعطیل و ۲۲ واحد بزرگ نیز در استان دوباره فعال شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران، شمار واحدهای فعال و نیمه فعال صنعتی را در استان دو هزار و ۷۰۰ واحد اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۱۸ درصد تعطیل هستند و ۳۰۰ واحد نیز وجود خارجی نداشتند و از لیست خارج شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.