به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی این سازمان داود شهرکی افزود: این آیین به منظور گسترش فرهنگ تولید بر مبنای صادرات و برون گرایی اقتصاد استان همه ساله برگزار می شود تا ضمن اطلاع رسانی سیاست ها و برنامه های اجرایی استان و کشور، دیدگاه ها و نقطه نظرات مدیران و فعالان عرصه صادرات برای ارتقای سهم صادرات و جایگاه خراسان جنوبی با سایر استان ها مورد بررسی قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد: در این آیین از 11 صادرکننده برگزیده استانی که حائز بالاترین امتیاز در مورد شاخص‌های مربوطه شده‌اند و یک صادرکننده نمونه ملی سال 1395 که در همایش کشوری امسال به عنوان صادرکننده برتر ملی انتخاب شد و تندیس و نشان صادر کننده برتر ملی را نیز دریافت کرد با اهدای لوح تقدیر و تندیس تجلیل می شود.
وی گفت: همچنین از برگزیدگان جشنواره برترین طرح سوغات بر پایه سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی استان که فراخوان آن توسط سازمان انجام شده، توسط مقامات کشوری و استانی تقدیر خواهد شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به معیارها و ملاک‌های انتخاب صادرکنندگان نمونه افزود: درآمد ارزی حاصل از صادرات در سال گذشته و رشد ارزش صادرات در چند سال اخیر، دارا بودن واحد درجه‌بندی فرآوری و بسته‌بندی، جذب سرمایه‌گذاری خارجی، حضور در نمایشگاه های معتبر خارجی، ثبت برند محصول در بازار هدف، عضویت در بانک اطلاعات صادرکنندگان و عضویت در تشکل‌های صادراتی از ملاک‌های ارزیابی و انتخاب صادرکنندگان نمونه استانی بوده است.
وی گستردگی بازارهای هدف در سال گذشته، حفظ و ماندگاری در بازار طی سال‌های اخیر و همچنین نفوذ در بازارهای جدید را از دیگر ملاک‌های انتخاب صادرکننده نمونه در استان برشمرد.
شهرکی تصریح کرد: نحوه و میزان تبلیغات، حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی و هیات‌ های تجاری، انجام تبلیغات مؤثر در خارج از کشور و کشورهای هدف و داشتن نمایندگی در این کشورها نیز از دیگر معیارها برای انتخاب صادرکنندگان نمونه است.
وی گفت: آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان خراسان جنوبی روز پنجشنبه 14 دی ماه جاری (ساعت 8:30) در محل سالن ایثار واقع در خیابان شاهد ابتدای سجاد شهر با حضور مقامات کشوری و استانی، تجار و بازرگانان، صنعتگران و سایر فعالان اقتصادی برگزار خواهد شد.
مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی روز یکشنبه دهم دی به خبرنگار ایرنا گفت: در 9 ماه گذشته 560 میلیون و 885 هزار دلار کالا از مبادی گمرگی استان صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش 24 درصد رشد داشت.
محمدعلی خاشی اضافه کرد: این میزان صادرات به وزن 2 میلیون و 565 هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی 37 درصد رشد را نشان می دهد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
دریافت و انتشار: رسول محمدحسنی
3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.