مهدی صفایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش برف در جاده کندوان از ساعت ۲۰ شب گذشته آغاز شد و تا ۹ صبح امروز ادامه داشت که در این فاصله ۱۶ دستگاه ماشین آلات برف روبی راهداری در این مسیر عملیات برف روبی و نمک پاشی را انجام دادند. 

وی ادامه داد: در این عملیات علاوه بر برف روبی ۴۰ کیلومتری از تونل کندوان به سمت مرزن آباد، ۳۰۰ تن نمک پاشی در این جاده کوهستانی برای جلوگیری از یخ زدگی صورت گرفت.

صفایی ارتفاع برف را در این محور بیش از ۲۰ سانتی متر اعلام کرد و گفت : در این عملیات با مشارکت  ۲۰ نیروی راهداری با ماشین و تجهیزات کامل برف روبی و نمک پاشی شامل سه دستگاه لودر، سه دستگاه گریدر ، پنج دستگاه خودروی نمک پاش به همراه پنج دستگاه خودروی سبک انجام شد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چالوس و کلاردشت افزود : هم اکنون تردد در مسیر کندوان رفت و برگشت به صورت عادی در حال انجام است. 

وی همچنین با اشاره به نمک پاشی مسیر مرزن آباد به کلاردشت گفت : از شب گذشته تا صبح امروز حدود ۲۰ تن نمک پاشی در این مسیر ۲۰ کیلومتری برای جلوگیری از یخ زدگی انجام شده است.

صفایی اظهار داشت: در حال حاضر چندین اکیپ راهداری مشغول برف روبی راه های روستایی دلیر، ناتر و سایر روستاهای کلاردشت هستند.

وی از رانندگان خواست در هنگام سفر تجهیزات زمستانی، لباس گرم و غذای کافی را به همراه داشته و به توصیه های پلیس و راهداری توجه کنند.

مسئول ایستگاه هواشناسی سیاه بیشه نیز وضعیت هوای این منطقه را برفی اعلام کرد و گفت: در زمان حاضر دمای هوا در این منطقه پنج درجه سانتی گراد زیر صفر است.

کرمعلی اسدی افزود: فردا هوا این محور صاف خواهد بود و درجه حرارت نیز به ۱۰ درجه سانتی گراد زیر صفر می رسد.

حدود ۸۰ کیلومتر از مسیر ۱۶۰ کیلومتری جاده کوهستانی چالوس - کرج (کندوان) جز حوزه استحفاظی مازندران و بقیه نیز مربوط به استان البرز است که بیش از ۱۵ تونل کوچک و بزرگ و تعدادی پل در طول مسیر دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.