داوود گلی شامگاه جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مدارس زابل و بنجار در تمامی مقاطع پیش دبستانی، دبستان و متوسطه اول تعطیل است.

وی افزود: این تصمیم را ستاد مدیریت بحران شهرستان زابل با توجه به وضعیت موجود اتخاذ کرده است.

مسیر میل نادر - سفید آبه بسته شد

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: مسیر فرعی میل نادر - سفیدآبه محدوده چاه خرما براثر طغیان رودخانه‌های محلی بسته شد.

ایوب کرد اظهار داشت: این مسیر شامگاه امشب بسته شده و ضروری است رانندگان برای تردد از مسیر جایگزین در نظر گرفته شده استفاده کنند.

به گفته مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان سامانه بارشی جدید از اواخر روز پنجشنبه وارد این استان شد.

محسن حیدری اظهار داشت: منطقه اثر این سامانه بیشتر نواحی مرکزی و غرب سیستان و بلوچستان خواهد بود اما در ارتفاعات غربی زاهدان، خاش، ایرانشهر، فنوج، نیکشهر، قصرقند، کنارک، مناطق شمال و غرب چابهار و مناطق غربی دریای عمان نیز بارش‌های قابل توجهی رخ خواهد داد.
وی با بیان اینکه در این نواحی بین ۱۰ تا ۴۰ میلی‌متر باران پیش‌بینی می‌شود، افزود: انتظار می‌رود برای شهرستان دلگان و منطقه بزمان بین ۲۰ تا ۴۰ میلی‌متر و برای ارتفاعات غربی استان بین ۵۰ تا ۷۰ میلی‌متر باران ببارد.
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه علاوه بر باران و رگبار شدید باران، در برخی نقاط رعد و برق و وزش باد شدید نیز رخ خواهد داد افزود: توصیه می‌شود شهروندان از اسکان در حاشیه مسیل‌ها خودداری کنند و جوانب احتیاط را در رانندگی مدنظر قرار دهند.
وی با بیان اینکه برای مناطق سیلزده تمهیدات لازم اتخاذ شود، گفت: با توجه به بارش‌های سنگین اخیر، لازم است برای بارش‌های جدید تدابیر لازم اندیشیده شود.
حیدری ادامه داد: به دلیل سرمای هوا و احتمال بارش برف در مناطق سردسیر و کوهستانی، محورهای مواصلاتی این مناطق مه گرفته و لغزنده پیش‌بینی می‌شود.
وی بیان کرد: به طور کلی پیامد این سامانه لغزندگی جاده‌های کوهستانی، جاری شدن رواناب، آب گرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان موقتی رودخانه‌های فصلی و احتمال ورود سیلاب از هلیل رود به سمت جازموریان است.
مدیرکل هواشناسی سیستان و بوچستان به وضعیت جوی سواحل استان اشاره کرد و گفت: علاوه بر بارش باران در این مناطق، دریای عمان نیز مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.