مسوول کمیته برگزاری  مسابقات هیات فوتبال مازندران روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت:  تمام مقدمات لازم برای برگزاری بدون حاشیه بازی برگشت مرحله پلی آف بین تیم های شهروند ساری و ستارگان ورامین به میزبانی مرکز استان مازندران فراهم شده است.
جمشید پازوکی اظهار داشت : برای اتخاذ تدابیر ویژه به خصوص به کارگیری نیروی انتظامی و ویژه در داخل و خارج ورزشگاه، نشست شورای تامین شهرستان با حضور فرماندار ساری برگزار شد و تصمیم گرفته شد تا برای جلوگیری از احتمال پرتاب کردن اشیاء به داخل زمین از سوی هواداران ، آوردن اشیاء از جمله بطری آب به داخل ورزشگاه ممنوع شود.
وی اضافه کرد: همچنین نشست هایی با لیدرهای تیم شهروند ساری به عنوان میزبان برای نظم بخشی به هواداران و جلوگیری از احتمال بروز حواشی برگزار شد و آنها نیز متعهد شدند تا با تماشاگران در این زمینه صحبت داشته باشند تا بازی در فضای آرام دنبال شود.
پازوکی اظهار داشت: پیش از این در دیدار بین شهروند ساری و گیتی پسند که احتمال بروز حواشی از سوی هواداران وجود داشت با تصمیم شورای تامین همین تدابیر اتخاذ شد که آن بازی در کمال آرامش و بدون هیچ گونه حواشی خاتمه یافت.
وی با اشاره به احتمال حضور رییس سازمان لیگ فوتسال ایران در ورزشگاه برای نظارت بر این دیدار افزود: تیم شهروند سای در طول ۱۷ سال حضور این تیم نشان داد که از هواداران خوب و منظمی برخوردار است و امیدواریم که در این دیدار نیز بدون توجه به حواشی دور رفت، به تشویق تیم خودشان بپردازند.
پازوکی گفت: اگرچه تیم ستارگان ورامین تاکنون وارد استان مازندران برای انجام دیدار نشده و احتمال می رود که آنها فردا صبح به ساری برسند ، ولی پیش از این صحبت هایی با مسوولان باشگاه برای پرهیز از تکرار حواشی صورت گرفت و آنها نیز موظفند تا تذکرات لازم را به هوادارانی که قصد تشویق تیمشان را دارند نیز بدهند تا مشکلی ایجاد نشود.
در تماس چندین باره با مدیرعامل شهروند ساری میزبان دور برگشت رقابت های پلی آف لیگ برتر فوتسال برابر ستارگان ورامین، به دلیل حضور در جلسات شورای تامین و سایر نشست های هماهنگی این دیدار، پاسخی به تماس های خبرنگارایرنا نداد.
دیدار برگشت پلی آف بین تیم های شهروند ساری و ستارگان ورامین عصر فردا ۳۰ دی ماه سال جاری ساعت ۱۷ در ورزشگاه سید رسول حسینی شهر ساری برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حواشی دیدار رفت در ورامین با سنگ و بطری پرانی برخی هواداران ورامینی به داخل زمین در حضور سرپرست سازمان لیگ فوتسال ایران روبرو شد و ان دیدار شکست سه بر یک تیم میهمان ( شهروند ساری) را در پی داشت و این مساله موجب ناراحتی برخی هواداران شهروند ساری شد.
تیم شهروند ساری که یکی از تیم های پرطرفدار در رقابت های لیگ برتر فوتسال باشگاههای ایران را با خود یدک می کشد و در هر بازی خانگی حداقل چهار تا پنج هزار تماشاگر را در سالن سید رسول حسینی با خود همراه دارد از روز گذشته برای فرار از تکرار حواشی که شاید همانند دور رفت با برهم خوردن تمرکز بازیکنان و حساس تر شدن دیدار، به ضررش تمام شود، دست به دامن شورای تامین و تدابیر این شورا شده است.
اگرچه تا زمان ارسال خبر هیچ مطلبی از شورای تامین مبنی بر لغو بازی و یا تدابیر ویژه اتخاذی درز نکرد، ولی پیش بینی می شود که این شورا بخواهد با همکاری باشگاه شهروند برای ورود اشیاء و حتی خوردنی به داخل ورزشگاه محدودیت هایی را ایجاد کند به گونه ای که ضمن بازدید بدنی هواداران همانند سایر دیدار قبلی ، آنها را از آوردن بطری آب نیز منع کند تا شاید حادثه رفت تکرار نشود.
چشم پوشی سازمان لیگ با تیم حاشیه ساز
شاید این تدابیر تا حد زیادی بتواند حواشی داخل ورزشگاه را کاهش دهد، ولی به نظر می رسد برخورد سخت سازمان لیگ فوتسال ایران با تیم های حاشیه ساز در هر بازی می تواند موجب جلوگیری از حواشی مشابه در سایر ورزشگاهها شود.
عدم برخورد با تیم ها و هواداران حاشیه ساز در هر بازی باعث می شود تا موجب جسارت برخی هواداران در بازی بعدی شود و تجربه حواشی بازی های گذشته برخی تیم ها نشان داد که اگر در یک بازی حواشی بین تیم ها ایجاد شود، به طور یقین با برخورد ضعیف با حاشیه سازان، احتمال تکرار آن در بازی برگشت افزایش می یابد.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.