مازندرانی ها که نسبت به سایر استان های کشور فاصله کمتری به پایتخت به عنوان یکی از شهرهای برگزاری تشییع پیکر سردار سلیمانی دارند، در حالی که بیش از ۲۴ ساعت تا زمان برگزاری این آیین معنوی زمان باقی است، از هم اکنون مهیای حضور در این مراسم شدند.
براساس این گزارش مدیران دانشگاه‌های دولتی ، غیر دولتی و مدارس این خطه شمال کشور نیز امتحانات میان ترم دانشجویان و امتحانات نهایی و غیر نهایی دانش آموزان مدارس  در روزهای دوشنبه و سه شنبه ۱۶ و ۱۷ دی ماه را  لغو کردند تا  جوانان و نوجوانانی که مایل به شرکت در آیین تشییع پیکر مطهر شهید سپهبد سردار قاسم سلیمانی بتوانند با خیال آسوده در این آیین معنوی شرکت کنند.
پیش بینی می شودحداقل ۱۰ هزار مازندرانی به صورت خوجوش برای شرکت در آیین تشییع پیکر سردار دل ها عازم پایتخت شوند.
آمادگی شرکت های حمل و نقل برون شهری 
با پیش بینی احتمال شرکت خودجوش مردم مازندران در آیین تشیع پیکر سپهبد سردار سلیمانی و چهار تن از همرزمانش که طبق اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار است روز دوشنبه ۱۶ دی ماه در تهران انجام شود، اداره کل راهداری و حمل  نقل جاده ای مازندران برای تسهیل در تردد عزاداران هماهنگی لازم را با شرکت های حمل نقل اعم از سواری و اتوبوس انجام داده است.
بر اساس این گزارش تمام شرکت های حمل و نقل برون شهری اعم از سواری و اتوبوس استان مازندران موظف شدند تا در صورت افزایش تقاضا از سوی مردم عزادار و سوگوار استان برای شرکت در آیین تشییع پیکر سردار سلیمانی در تهران، اولویت کاری خود را به اعزام این سوگواران قرار دهند.
علاوه بر این هماهنگی لازم با شرکت های مسافربری در پایتخت نیز برای تسهیل در بازگشت عزاداران و شرکت کننده در این آیین نیز انجام شده است.
مازندران ۱۸۷ شرکت حمل و نقل مسافربری دارد که سالانه به طور میانگین افزون بر پنج میلیون مسافر را جا به جا می کنند.
برابر برنامه رسمی پیکر سردار بامداد امروز  وارد کشور  شد که پس از تشییع در اهواز یادمان هشت سال دفاع مقدس ، برای  طواف حرم مطهر علی ابن موسی الرضا (ع) به مشهد انتقال داده می شود و پس از تشییع در این شهر به تهران منتقل خواهد شد.
مراسم تشییع سردار دلها روز دوشنبه در تهران و سه شنبه در زادگاهش شهر کرمان برگزار و در گلزار شهدای این شهر و در مکانی که در زمان حیات سردار سلیمانی مشخص شده بود ، به خاک سپرده خواهد شد.
سردار سرافراز اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی به همراه ابو مهدی المهندس فرمانده حشد الشعبی عراق و هشت نفر از همراهانشان  بامداد جمعه ۱۳ دی ماه جاری براثر حمله پهباد دولت تروریستی آمریکا در نزدیکی فرودگاه شهر بغداد به شهادت رسید.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.