علی یوسفی‌منش روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال یک میلیارد و ۱۰۸ میلیون دلار ارزش تجارت خارجی گمرکات استان مازندران بود.

وی تصریح کرد: امسال ۷۹۸ هزار تن انواع کالای غیرنفتی به ارزش  ۱۶۹ میلیون و ۶۴۳ هزار دلار از گمرکات نوشهر ، امیر آباد ، ساری ؛ فریدونکنار و آمل به خارج از کشور صادر شد که نسبت به مشابه سال قبل ۴۸ درصد رشد داشته است.

وی خاطرنشان کرد: انواع کالاهای صادراتی همچون فرآورده های لبنی ، بستنی، سیمان، مواد پلاستیکی و کیوی به ۳۳ کشور جهان از جمله عراق، فدراسیون روسیه، قزاقستان، هند، افغانستان،ترکمنستان و امارات صادر شد.

واردات کالا به مازندران 

ناظر گمرکات مازندران و مدیرکل گمرک نوشهر افزود:  در ۹ ماهه امسال ۲ میلیون و ۹۰۹ هزار تن کالا به ارزش ۹۳۹ میلیون و ۱۵۹ هزار دلار از گمرکات استان وارد شد که نسبت به مدت مشـابه در سال ۹۷ به ترتیب از نظر وزنی و ارزشی ۱۲ و ۲۸ درصد رشد داشت.

وی عمده کالاهای وارداتی به استان را جو دامی، ذرت دامی ، چربی ها و روغن های حیوانی،روغن پایه، کاغذ و چوب و تخته اعلام کرد و گفت: این کالاها از ۲۹ کشور دنیا از جمله روسیه ، آلمان ، امارات متحده عربی ، ترکیه، قزاقستان ، سوئیس از گمرکات نوشهر ،امیرآباد و فریدونکنار وارد شد.

یوسفی‌منش اظهار داشت: در این مدت نیز از طریق گمرکات استان مازندران بیش از ۱۸ هزار تن انواع کالا شامل ریل آهن مستعمل ، میله توپر مستعمل، سیگار و تخته به ارزش ۲۰ میلیون و ۸۳۲ هزار دلار به مقصد پاکستان، روسیه ، امارات متحده عربی و عراق ترانزیت شد.

استان مازندران دارای پنج گمرک در بنادر امیرآباد، فریدونکنار ، نوشهر و شهرهای آمل و ساری است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.