حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق اکبری روز دوشنبه در آیین معرفی رییس جدید دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فریدونکنار گفت: یکی از نقاط ضعف دادگستری مازندران طولانی بودن زمان دادرسی و انباشت پرونده ها است که سبب شده تا این به استان " پرپرونده " مشهور شود.

وی تاکید کرد : انتظار ما این است که با کار و تلاش بیشتر و برنامه ریزی دقیق روند طولانی دادرسی را کاهش دهیم و  انباشت پرونده را حل کنیم.

رییس کل دادگستری مازندران با تاکید بر اینکه مردم و مراجعین به دستگاه قضا نباید منتظر بمانند تا به حق خود برسند، گفت : طولانی شدن روند رسیدگی به شکایات مردم زمینه ناامیدی آنان را ایجاد خواهد کرد.

اکبری توضیح داد: البته منظور این نیست که با تعجیل در رسیدگی به پرونده سبب ضایع شدن حق کسی شویم و نباید دقت را فدای سرعت کرد و لازم است قضات در روند رسیدگی به پرونده تعادل را رعایت کنند.

وی با اظهار این که قاضی باید میان پرونده هایی که نباید با تاخیر رسیدگی شوند و پرونده هایی که روند رسیدگی به آنها به خاطر جمع آوری اسناد و مدارک طولانی است فرق قایل شود، گفت: مثلا تعجیل در رسیدگی به پرونده اراضی صحیح نیست در حالی که در مورد اراذل و اوباش تعلل در پرونده دادرسی زمینه آزادی عمل بیشتر اراذل را فراهم می آورد و این موضوع برای سایر افراد جامعه نیز جرات و جسارت انجام رفتارهای نا هنجار را به همراه خواهد داشت.

اکبری یکی از پرونده هایی را که قضات نباید در صدور رای برای آن تعجیل کنند، مربوط به طلاق دانست و افزود : ما باید تمام ملاحظات خود را برای کاهش و جلوگیری از طلاق انجام دهیم ولی طولانی شدن روند طلاق درست نیست و مشکلی را برطرف نخواهد کرد.

در این مراسم از زحمات حجت الاسلام سید رضا باقریان رییس اسبق دادگستری شهرستان فریدونکنار که روز گذشته به عنوان رییس دادگستری بابل معارفه شد تجلیل و محمد غلامرضاپور به عنوان رییس جدید دادگستری شهرستان فریدونکنار  معرفی شد .
همچنین در این مراسم از سید رضا حسینی دادستان قبلی فریدونکنار که در حال حاضر دادستان شهرستان بابلسر است تکریم شد و علیرضا برخور نیز به عنوان دادستان جدید شهرستان فریدونکنار معارفه شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.