جمعی از نخبگان مازندرانی مقیم پایتخت شنبه شب در نشستی با استاندار مازندران در تهران اعلام کردند که کارگروه مشترک در حوزه های مختلف کشاورزی، صنعتی، گردشگری، پسماند، فرهنگی و اجتماعی تشکیل شود تا اعضای آن به عنوان بازوی کارشناسی مدیریت بتوانند با ارایه برنامه های کوتاه مدت و میان مدت قدمی جهت توسعه استان بردارند.

این نشست را انجمن مازندرانی‌های مقیم تهران برنامه ریزی و برگزار کرد که در آن علاوه بر مازندرانی های دارای مسئولیت در سطوح مختلف اجرایی پایتخت، نخبگان دانشگاهی و مدیران بخش های مختلف تولیدی حضور داشتند.

بر اساس آمارهای غیررسمی دستکم یک میلیون ۵۰۰ هزار مازندرانی در حال حاضر ساکن تهران هستند و مازندرانی ها پس از آذری ها دومین اقلیت بزرگ پایتخت نشین محسوب می شوند.

به گزارش روابط عمومی انجمن مازندرانی های مقیم تهران، استاندار مازندران در این نشست گفت : ظرفیت های بومی مازندران که در خارج از استان و کشور اقامت دارند برای حل مشکلات پا پیش بگذارند.

احمد حسین‌زادگان با اظهار این که مازندران دارای نیروهای نخبه و مدیران تاثیرگذار در سطح ملی و بین المللی است که می توانند سرنوشت استان را تغییر دهند، افزود : مازندران با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می کند که نیازمند حضور هرچه پر رنگ تر ظرفیت های خارجی است.

وی تاکید کرد: ما نیازهای نخبگان خارج از استان مانند هموار کردن مسیر تحرک و ایجاد فضای با آرامش را به خوبی می شناسیم و شرایط مناسبی برای حضور نخبگان سیاسی ، اقتصادی و علمی بومی مازندران خارج از استان فراهم شده است.

حسین زادگان با تاکید بر این نکته که دانش آموختگان آب و خاک مازندران باید دین خود را به سرزمین مادری خود ادا کنند، گفت : نباید صرفا مازندران به چشم پله ترقی دیده شود.

وی اولویت مدیریتی استان را توسعه اقتصادی و کاهش مشکلات اجتماعی عنوان کرد و افزود : فضای همدلی خوبی در مازندران ایجاد شده که همه طیف ها می توانند در استان فعالیت کنند.

استاندار مازندران بر بررسی همه جانبه‌ نقاط ضعف و قوت مازندران در طول چهار دهه گذشته تاکید کرد و گفت: از راهکارهای عملی جهت استفاده از ظرفیت مازندرانی‌های داخل و خارج از کشور و در بخش های دولتی و خصوصی استقبال خواهد شد.

دبیر انجمن مازندرانی‌های مقیم تهران نیز در این نشست گفت: این انجمن همواره آماده است در جهت توسعه همه جانبه استان یار و همکار استانداری جهت استفاده از فرصت ها باشد.

مهدی ابویی با اشاره به بخشی از اقدامات صورت گرفته انجمن ، افزود: این انجمن با توجه به ارتباطات در سطح مدیریت کلان کشور و نمایندگان بر پروژه‌های حیاتی استان تمرکز داشته و توانسته است گروه‌هایی را ایجاد کند.

وی ادامه داد: از جمله این مشکلات پسماند استان بوده که متاسفانه به دلیل بی توجهی در سه دهه اخیر تبدیل به معضل ملی شد.

ابویی با تاکید بر استفاده از تکنولوژی روز و استفاده از جوانان گفت : خوشبختانه با گسترش شرکت های دانش بنیان و استارتآپ‌ها می توانیم با برنامه ریزی دقیق  از این سرمایه جوانان جهت حل مشکلات استان قدم های خوبی برداریم.

دبیر انجمن مازندرانی های مقیم تهران تهیه و اجرای برنامه راهبردی برای صنعت گردشگری، آب و فاضلاب و تهیه برنامه مناسب جهت بهره گیری کافی از عضویت ایران در اوراسیا برای توسعه محصولات کشاورزی استان به کشورهای CIF و جذب سرمایه گذاری چه از طریق بودجه دولتی و چه از طریق صندوق توسعه ملی و کشورهای شرق آسیا به صورت فایننس را از جمله موارد مهم برای توسعه مازندران عنوان کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.