امیر دریادار کریم مصدری روز پنجشنبه در جمع دانشجویان این دانشگاه با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح  افزود: یکی از مهم ترین درخواست های مسوولان و اعضای هیات علمی این دانشگاه از وزیر علوم، فناوری و اطلاعات، تصویب و راه اندازی پنج رشته کارشناسی ارشد و دکترا بود که خوشبختانه این خواسته محقق شد.

وزیر علوم و فناوری اطلاعات در چهارم آذر ماه امسال از دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر بازدید کرد و طی نشستی در تالا اجتماعی این مرکز علمی یکی از خواسته های فرمانده دانشگاه علوم دریایی نوشهر موافقت با راه اندازی مقطع کارشناسی ارشد در رشته فناوری اطلاعات و حقوق دفاعی دریایی، رشته دکترای تخصصی ناوبری و عملیات دریایی، معماری کشتی و مهندسی برق الکترونیک بود.

فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره ) نوشهر همچنین با اشاره به تاریخچه این دانشگاه و فعالیت آن از سال ۱۳۵۹ گفت که امروز می توان مدعی شد که بالاترین رده های مسوولان و افسران ارتش در سطوح راهبردی  کشور تربیت شده و دانش آموخته این دانشگاه است.

مصدری افزود: امروز با افتخار باید گفت که دانش آموختگان این دانشگاه با اقتدار در آب های آزاد و بین المللی حضوری مقتدرانه دارند و این نیروها در حقیقت دارای تفکر دریایی ، افسران مومن ، شجاع خلاق و آشنا به علوم نوین دریایی هستند.

وی همچنین از موافقت وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اختصاص یک فروند کشتی بادبانی آموزشی به این دانشگاه خبر داد و ادامه داد : همچنین امیر حاتمی وعده داد یک نسخه برش خورده تجهیزاتی که وزارت دفاع ساخته است به این دانشگاه تحویل دهد. 

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح پیش از حضور در تالار همایش خوارزمی این دانشگاه با آرمان های شهدا تجدید میثاق کرد.

دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر ، در سال ۱۳۵۹ تحت عنوان مرکز آموزش عالی علوم دریایی تأسیس و در سال ۱۳۶۰ با جذب اولین دوره دانشجویی رسماً فعالیت خود را آغاز نمود.

این دانشگاه از ۶ دانشکده عرشه، مهندسی مکانیک، مهندسی الکترونیک و مخابرات دریایی، مدیریت و کمیسر دریایی، علوم پایه و تفنگدار دریایی تشکیل شده است که اقدام به رفع نیازهای آموزش عالی نیروی دریایی و برخی از سازمان‌های دریایی کشور، در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد می کند.

دانشجویان این دانشگاه در ۵ رشته کارشناسی و ۶ رشته کارشناسی ارشد مشغول تحصیل هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.