این کلیپ که مشخص نیست زمان تهیه آن کی است ، طی چند روز گذشته در فضای مجازی دست به دست شد و گویی انتقاد یکی از امامان جمعه شهرستان های مازندران را هم در پی داشت.

در این کلیپ دانش آموزان دختر با حجاب تعریف شده در چارچوب نظام آموزشی همزمان با پخش یک قطعه موسیقی که با آوازی از شعر حماسی همراهی می شود، نرمش و هر از گاهی نیز با شعر حماسی آواز همراهی می کنند.

موسیقی متن نرمش صبحگاهی مدرسه دخترانه هم همان ترانه ای است که نخستین بار همزمان با حضور تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی  ۲۰۱۸ منتشر شد.

اگر چه برخی در فضای مجازی از موضوع با عنوان " بی بند و باری " یاد کردند، ولی مشخص نشده است منظورشان پخش کلیپ مدرسه دخترانه در فضای مجازی بوده یا نرمش صبحگاهی دستجمعی با همراهی موسیقی .

همچنین برخی نیز این کلیپ را به سند ۲۰۳۰ گره زدند و آن را " مصداق غربی شدن مدارس مازندران " توصیف کردند.

 نرمش صبحگاهی طرحی ملی است 

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش مازندران در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: آن چیزی که در قالب فایل ویدئویی دست به دست شد مربوط به طرح ملی نرمش صبحگاهی با عنوان " سه دقیقه با نرمش صبحگاهی" است که همه مدارس در تمامی سطوح موظف به اجرای آن هستند. 

سید علی ساداتی با تاکید بر ملی بودن طرح نرمش صبحگاهی افزود: این طرح در سطح وزارتخانه برنامه ریزی و ابلاغ شده است و مشکل شرعی و قانونی ندارد. 

وی همچنین اظهار داشت: تمامی موسیقی که برای نرمش صبحگاهی استفاده شده است همانند کلیپ مذکور منتشر شده ، مربوط به ترانه های حماسی و ملی است که نه تنها بار هویت ملی دارد بلکه در صدا و سیما و دیگر رسانه های دیداری و شنیداری کشور پخش شده و می شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش مازندران همچنین به حرکات ورزشی دانش آموزان نیز اشاره کرد و گفت: تمامی این حرکات با حضور مربیان تربیت بدنی انجام شده و می شود و مربوط به ورزش هایی نظیر ایروبیک و تمرینات کششی است. 

ساداتی در پاسخ به این پرسش که پس چرا عده ای از این حرکات ورزشی انتقاد کردند، توضیح داد: علتش را نمی دانم ، چون خودشان چیزی نگفتند ولی منتقدین به راحتی می توانند حرکت های انجام شده را هر روز در شبکه های مختلف تلویزیون ملی مشاهده کنند که تا کنون هیچکس با آن مخالفت نکرده است. 

نباید شادی و نشاط دانش آموزان را تخریب کرد

معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش مازندران همچنین اظهار داشت: شادی و نشاط و تحرکات ورزشی حق دانش آموزان و نوجوانان است و نباید به هر بهانه ای مورد هجمه قرار گیرد. 

ساداتی با توضیح این که فیلمبرداری کردن از ورزش و نرمش دانش آموزان در فضای مدرسه آن هم مدرسه دخترانه و پخش عمومی آن اخلاقی به نظر نمی رسد، تاکید کرد: فضای مدرسه صرفا پرورشی و آموزشی و عاری از برداشت های جناحی است.

وی توضیح داد: در آموزش و پرورش برای انتقاد کردن از وضعیت آموزشی و پرورشی بر روی همه باز است و اگر نقایصی باشد بر طرف کردن آن وظیفه مجموعه مدیریتی این نهاد آموزشی است و اگر کسی پیشنهاد مناسبی دارد قطعا استقبال می کنیم، ولی آنچه که مشخص است این است که تهیه فیلم و پخش کردن آن در فضای مجازی نمی تواند مصداق انتقاد کردن با هدف رفع نقایص باشد در حالی که افرادی که دست به این گونه کارها می زنند باید بدانند که شادی و نشاط دانش آموزان را نشانه گرفته اند و این موضوع شامل حال فرزندان خودشان هم می شود.

ساداتی گفت: نباید به راحتی اجازه دهیم برداشت‌های شخصی که حق هر شهروندی است منجر به آسیب رسانی به دانش آموزان شود و تحرک و نشاط را که نیاز اولیه این نسل است، از آنها بگیرد. 

معاون آموزش و پرورش تاکید کرد: همه می توانند انتقادات خود از برنامه های آموزشی و پرورش را به صورت شفاهی و کتبی به این نهاد منتقل کنند و حتما ما پاسخگو خواهیم بود  نیازی به ایجاد جو ناسالم رسانه ای نیست، مگر این که قرار باشد اهداف دیگری در پس اینگونه کارها پیگیری شود. 

وی افزود: در حال حاضر اغلب دانش آموزان مازندران از چاقی و فقدان تحرک رنج می برند که هر تحرکی را برای آنها به یک ضرورت تبدیل می کند که نرمش صبحگاهی بهترین فرصت است. 

معاون آموزش و پرورش مازندران با اشاره به قلیان عصبانیت و خشمناکی در نوجوانان به خاطر شرایط خاص سنی ، توضیح داد: دانش آموزان ما در آسیب پذیرترین شرایط خود قرار دارند و نباید با حاشیه سازی و سیاست زدگی شرایط آنها را حاد کرد. 

ساداتی ورزش و نشاط و تحرک کنترل شده را مهم‌ترین نیاز امروز دانش آموزان توصیف کرد و گفت: اگر این شرایط برای دانش آموزان ایجاد نشود ، مطمئنا در خارج از مدارس به دنبال شادی های کاذب خواهند رفت که به واسطه برنامه های دشمنان همه امکانات نیز فراهم است. 

وی حضور بانوان در عرصه های ورزشی و نشاط اجتماعی را نیز از مهم ترین دستاورد نظام اسلامی توصیف کرد و گفت: این دستاورد همواره از مدارس آغاز شده است. 

 تخلف قانونی و فرهنگی رخ نداده است

معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران نیز درباره ویدئو منتشر شده اظهار داشت: آنچه اتفاق افتاده یک برنامه ورزشی ساده در مدرسه بود که هیچ تخلف قانونی و فرهنگی در آن دیده نمی شود. 

محمد شعبانی برگزاری این برنامه های ورزشی و تحرکی را یکی از نیازهای دانش آموزان توصیف کرد و افزود: متاسفانه اکنون چتر حاشیه ها به واسطه فضای مجازی بدون کنترل از درهای مدارس نیز عبور کرده است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.