حجت الاسلام و المسلمین محمد باقر محمدی لایینی روز چهارشنه در همایش وحدت حوزه و دانشگاه در ساری افزود: اختلاف میان دانشگاه و حوزه ریشه در دشمن تراشی میان علم و دین دارد که هیچ توجیه عقلانی ندارد. 
وی علت این انشقاق را در تفسیر از دین و علم دانست و توضیح داد: در سده های مختلف دانشگاهیان و حوزویان یکدیگر را تخریب و به دنبال کنار زدن دیگری بودند و نخستین گام برای حرکت در مسیر وحدت دانشگاه و حوزه جلوگیری از دشمنی است و قدم نخست نیز عدم تخریب و بی حرمتی یکدیگر است. 
محمدی لایینی گفت: جلوگیری از تحریب و بی حرمتی به معنی وحدت نیست، بلکه برای وحدت باید ریشه های دشمنی و فاصله دانشگاه و حوزه را شناخت و آن را مرمت کرد. 
وی نسبت به ناآگاهی حوزه و دانشگاه از اختلاف و زمینه های اختلاف در جامعه هشدار داد و گفت: این دو مرجع علمی باید در مسیر واحد قدم بردارند. 
نماینده ولی فقیه در مازندران  انقلاب اسلامی را نقطه عطف وحدت دانشگاه و حوزه معرفی کرد و افزود: جامعه علمی و دینی باید از این فرصت بیشترین بهره را ببرد. 
وی دین و علم را دو چشم معرفت به خدا و خدمت به خلق عنوان کرد و گفت : نمی توان برای رسیدن به آرمان های انقلاب و اسلام بدون هر یک از این دو، کمال و معرفت را تجربه کرد.

همایش وحدت حوزه و دانشگاه با حضور جمعی از طلاب و دانشجویان و استادان این دو حوزه علمی در دانشگاه آزاد ساری برگزار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.