اسفندیار نظری روز یکشنبه با اشاره به اینکه آنفلوانزا یکی از شایع ترین بیماری های فصلی استان مازندران است، افزود: دانش آموزان به دلیل ضعف جسمانی بیش از بزرگسالان در معرض خطر هستند.

وی با بیان اینکه سلامتی دانش آموزان بر هر چیزی اولویت و ارجحیت دارد، گفت: در صورت ابتلا به این بیماری محدودیتی برای غیبت دانش آموزان وجود ندارد.

معاون آموزش و پرورش مازندران شرط غیبت را هماهنگی والدین با مدیر مدرسه و با تشخیص پزشک معتمد عنوان کرد و گفت: در صورت ارائه گواهی پزشکی و هماهنگی با مدیر مدرسه هیچ مشکلی برای غیبت دانش آموز وجود ندارد.

نظری با بیان اینکه دانش آموزان نگران عقب ماندگی تحصیلی نباشند، افزود: با هماهنگی مدیران مدارس امکان برگزاری کلاس های جبرانی و فوق برنامه فراهم شده است تا دانش آموزان دروس زمان غیبت را جبران کنند.

وی همچنین از دانش آموزان خواست تا حتما در صورت کوچک ترین نشانه بیماری به مراقبان سلامت مدارس که تقریبا در تمامی مدارس حاضر هستند، مراجعه کنند و یا به مدیر و والدین خود اطلاع دهند تا از وقوع هر خطری پیشگیری شود.

به گفته معاون اداره کل آموزش و پرورش تاکنون مورد خطرناکی از شیوع آنفلوانزا در مدارس مازندران مشاهده نشده است و همکاری خوبی بین شبکه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش برای پیشگیری و یا ورود به موقع به مسئله آنفلوانزا در حوزه دانش آموزی صورت گرفته است.

بیماری آنفلوآنزا امسال نیز همچون سال‌های گذشته با سرد شدن هوا به فهرست بیماری‌های واگیردار اضافه شده با این تفاوت که بر اساس اعلام وزارت بهداشت تاکنون ۱۵ تن از هموطنان را به کام مرگ کشانده است.

از ابتدای فصل سرمای امسال تاکنون بیش از دهها نفر در استان های مختلف کشور بر اثر ابتلا به بیماری آنفلوانزا و عدم پیگیری جان خود را از دست دادند.

چگونه انفلوانزا را تشخیص و پیشگیری کنیم؟
 رعایت بهداشت فردی بخصوص شست و شوی منظم دست با مواد ضد عفونی، عدم روبوسی، پوشاندن دهان و بینی هنگام سرفه و عطسه با دستمال و عدم حضور در محل کار تا پشت سر گذاشتن زمان حاد بیماری از راهکارها برای پیشگیری از این بیماری است.
علایم بیماری آنفلوانزا شامل تب بیش از ۳۸ درجه سانتیگراد، سرفه، گلودرد، سردرد، تنگی نفس، آبریزش بینی، درد عضلانی، درد مفاصل، تهوع، استفراغ و اسهال و درد شکم است که ممکن است به چند صورت و یا به یک نوع از این علائم خود را نشان دهد.

با توجه به اینکه ویروس آنفلوانزا به اشکال مختلف با عوارض گوناگون خود را در بدن افراد، متفاوت نشان می دهد، به بیماران و یا افراد مشکوک توصیه می شود در صورت ابتلا به این بیماری در اسرع وقت به پزشک معالج مراجعه و از هرگونه فرایند خوددرمانی خودداری کنند.

به گفته کارشناسان بهداشت و پزشکان یکی از علت های بالا بودن مرگ ناشی از بیماری آنفلوانزا بخصوص در افراد در معرض خطر ناشی از خوددرمانی است ، زیرا تاخیر در مراجعه سبب افزایش ریسک بستری و بالا رفتن عوارض بیماری بخصوص مرگ ناشی از این بیماری می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.