حجت الاسلام علی اصغر زکوی روز شنبه در حاشیه افتتاح ستاد انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مازندران افزود: تمام اعضای هیات های نظارت بر انتخابات از بین نیروهای معتمد مردمی انتخاب شدند و به صورت بی طرفانه و براساس قانون به وطیفه اشان عمل می کنند.
وی ادامه داد: در حال حاضر هیات های نظارت در سطح استان مازندران و در تمام شهرستان ها تشکیل شد و اعضای آن نیز از نیروهای مردمی هستند که سابقه خوبی در میان مردم دارند.

این مسئول گفت: اصل حضور تمام نیروهای برگزار کننده در انتخابات اعم از هیات های اجرایی و نظارتی بر بی طرفی و رعایت قانون و قانونمداری است و هیچ کس حق ندارد از این چارچوب خارج شود.
وی افزود: برای یازدهمین دوره انتخابات محلس شورای اسلامی در استان تعامل خوبی بین هیات های اجرایی و نظارت وجود دارد و این تعامل نیز در راستای قانون ادامه خواهد داشت و هر یک از اعضای این هیات ها نیز با حفظ تعامل به وظایفشان عمل خواهند کرد.
زکوی اظهار داشت: فعالیت هیات های نظارت به صورت فصلی و صرفا در زمان برگزاری انتخابات است و پس از برگزاری انتخابات نیز این هیات ها نیز فعالیتی نخواهند داشت.
انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با سراسر کشور دوم اسفند ماه سال جاری در استان مازندران نیز برگزار می شود. ثبت نام داوطلبان نیز از فردا دهم آذر ماه در ۹ حوزه انتخابیه مازندران شروع می شود و تا ۱۶ آذر  به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت. براساس قانون داوطلبان انتخابات مجلس می توانند علاوه بر حوزه های انتخابیه محل تقاضا در وزارت کشور نیز ثبت نام کنند.
براساس زمانبندی انتخابات کار بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز از ۱۷ آذر ماه به مدت ۱۰ روز انجام می شود و پس از آن به مدت سه روز داوطلبان رد صلاحیت می توانند اعتراض و شکایت خود را به هیات های نظارت ارایه کنند.
در مازندران در دوره گذشته ۱۸۷ داوطلب برای کسب ۱۲ کرسی نمایندگی مردم این استان در مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.