تیم آبی پوش تهرانی در حالی از ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه در استادیوم شهید وطنی قائمشهر مقابل میزبان قرمزپوش قرار می گیرد که برای کسب یک پیروزی دیگر وارد مازندران شده تا روند رو به رشد خود در جدول را ادامه دهد. 
۲ تیم تا کنون ۸ بار مقابل هم قرار گرفتند که حاصل این دیدارها ۵ پیروزی برای استقلال، یک پیروزی برای نساجی و ۲ تساوی بود. استقلالی‌ها فصل قبل در استادیوم وطنی مقابل نساجی به تساوی رسیدند و در استادیوم آزادی بازی برگشت را یک بر صفر بردند. 
شاگردان «رضا مهاجری» که از هفته چهارم به بعد موفق به کسب پیروزی نشدند و از هفته پنجم نیز هیچ توپی را از خط دروازه‌ حریفان نتوانستند بگذرانند، فردا باید مقابل تیمی قرار بگیرند که از هفته ششم تا هفته دهم ۵ پیروزی پیاپی و پرگل به دست آورده و طی همین بازی‌ها به زهردارترین خط حمله لیگ برتر تبدیل شده است. 
دگرگونی ۲ تیم در ۵ هفته 
۲ تیم دقیقا شرایطی برعکس یکدیگر دارند. نساجی تا پایان هفته پنجم با ۱۲ گل زده بهترین خط حمله لیگ نوزدهم را در اختیار داشت و با ۸ امتیاز در رتبه سوم جدول رده‌بندی قرار گرفته بود و استقلال تا همان زمان با ۴ گل زده و ۳ امتیاز، یکی از تیم‌های انتهای جدول بود. حالا و در پایان هفته دهم، نساجی با ۱۱ امتیاز در رتبه یازدهم قرار دارد و همراه با سایپا و پیکان با ۱۵ گل خورده ضعیف‌ترین خط دفاع لیگ را به نام خود ثبت کرده و استقلال در یک قدمی رسیدن به سکویی است که نساجی در پایان هفته پنجم رقابت‌ها در اختیار داشت. 
استقلالی‌ها پس از شکست مقابل پرسپولیس در هفته چهارم، دیدار خارج از خانه مقابل ذوب‌آهن را با تساوی ۲ بر ۲ پشت سر گذاشتند و از این بازی به بعد با چهره‌ای کاملا متفاوت و خطرناک در بازی‌ها ظاهر شدند و بازی به بازی هم روند صعودی گلزنی و کیفیت بازی در عملکرد شاگردان سرمربی جوان ایتالیایی مشاهده شد. 
هفته‌های طوفانی آبی‌ها 
استقلال هفته ششم با ۲ گل از سد گل‌گهر سیرجان گذشت، هفته هفتم ۴ بر صفر سایپا را شکست داد، هفته هشتم ۲ بر صفر پارس جنوبی جم را از پیش رو برداشت، هفته نهم ۴ بر ۲ تراکتورسازی مدعی قهرمانی را در خانه‌اش و مقابل ده‌ها هزار هوادار پرشور آذری شکست داد و هفته دهم نیز با نتیجه پرگل ۵ بر صفر صنعت نفت آبادان را کنار زد تا با سرعت در مسیر صعود به بالای جدول و رسیدن به سکوی نخست قرار بگیرد. 
شاگردان استراماچونی که در ۴ بازی نخست این فصل از رقابت‌ها فقط ۲ گل زده بودند و با ۲ شکست و ۲ تساوی وضعیت خوبی در جدول نداشتند، از هفته پنجم تا پایان هفته دهم لیگ نوزدهم، یعنی در ۶ بازی توانستند ۱۹ گل به ثمر برسانند تا تعداد گل‌های زده‌ اشان به ۲۱ برسد و در جدول هم ۱۸ امتیازی شوند. البته آبی‌پوشان پایتخت بین بازی‌های هفته پنجم تا دهم، ۲ بازی در جام حذفی نیز برگزار کردند که در هر ۲ بازی با ۳ گل حریفان خود را شکست دادند. به عبارتی دیگر استقلال ۸ بازی بدون شکست و ۷ پیروزی پیاپی در لیگ و جام حذفی را پشت سر گذاشته و در این ۸ بازی نیز ۲۵ گل وارد دروازه حریفان کرده که این آمار نشان دهنده خطرناک بودن خط حمله مهمان هفته یازدهم نساجی مازندران است. 
 استقلالی‌ها با توجه به این آمار در کسب پیروزی‌ها و گلزنی طی هفته‌های اخیر، انگیزه زیادی برای کسب پیروزی مقابل نساجی دارند. آن‌ها با یک بازی کمتر از پرسپولیس، فقط یک امتیاز کمتر از رقیب سنتی خود دارند و همین موضوع عطش آبی‌ها برای شکست دادن نساجی در قائمشهر و تسخیر سکوی سوم جدول رده‌بندی در پایان هفته یازدهم را بیشتر می‌کند. استقلال با توجه به آمار بالای گلزنی طی هفته‌های اخیر، حتی با کسب یک تساوی هم می‌تواند رتبه سوم جدول را در اختیار بگیرد. 
متوقف در هفته پنجم 
با این شرایط نساجی کاری بسیار دشواری را امروز پیش رو خواهد داشت، تیمی که دقیقا بر خلاف استقلال که چند هفته پرگل و موفق را پشت سر گذاشته، ۵ هفته است هیچ گلی به ثمر نرسانده و ۳ بازی از ۵ بازی اخیرش در لیگ برتر را به حریفان واگذار کرد که سنگین‌ترین شکست خانگی چند دهه اخیر نساجی نیز در همین چند بازی و مقابل تراکتورسازی تبریز بود که با ۴ گل از مهمان خود شکست خورد. 
نوار گل نزدن‌های نساجی پس از هفته پنجم و بازی با پارس جنوبی جم و در بازی خانگی مقابل پدیده شهر خودرو از مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی آغاز شد که نساجی یک بر صفر به مهمان خود بازی را واگذار کرد. آخرین گلی که نساجی در بازی‌های رسمی به ثمر رساند، گل دقیقه ۵۲ «حسن جعفری» مقابل پارس جنوبی جم در هفته پنجم بود. با این حساب اگر گل نزدن نساجی در بازی با پدیده شهر خودرو از رقابت‌های جام حذفی را هم به دقایق گل نزدن‌های نساجی اضافه کنیم، نماینده فوتبال شمال کشور در لیگ نوزدهم بدون محاسبه وقت‌های اضافه بازی‌ها، ۵۷۸ دقیقه است که موفق به گلزنی نشده و همین موضوع فشار روی بازیکنان نساجی و کادر فنی این تیم را بالا برده است. 
نساجی در این فصل و با رضا مهاجری بازی‌های خوبی را ارائه کرده و یکی از تیم‌های برتر لیگ از نظر تعداد پاس و بازی روی زمین است، اما کم‌دقتی بازیکنان در ضربه‌های آخر و از دست دادن فرصت‌ها باعث شده که این تیم نتواند از بازی خوب روی زمین در هفته‌های اخیر نتیجه بگیرد. با این حال هواداران نساجی مانند همیشه از این تیم پشتیبانی کرده‌اند و مثل بازی‌هایی که تیم‌شان شکست خورد و دست از تشویق تیم‌شان برنداشتند، با حضور در مقابل محل اقامت تیم محبوب‌شان و برپایی جشن و پایکوبی، سعی کردند که پیش از بازی با استقلال، به بازیکنان نساجی روحیه بیشتری بدهند و اندکی از فشار موجود روی بازیکنان را کم کنند تا طلسم گل ۵۷۸ دقیقه گل نزدن نساجی در لیگ نوزدهم فردا مقابل استقلال تهران بکشند. 
فرصت صعود موقت 
با توجه به تساوی سایپا مقابل شاهین شهرداری بوشهر در بازی عصر دیروز، خیال نساجی بابت نرسیدن سایپا به این تیم در جدول حتی در صورت شکست از استقلال راحت شده است. اما پارس جنوبی جم که با ۸ امتیاز در رده چهاردهم جدول قرار دارد، در صورت پیروزی مقابل پیکان و شکست نساجی از آبی‌پوشان می‌تواند به دلیل تفاضل گل بهتر از نساجی در جدول سبقت بگیرد. البته زمان برگزاری بازی لغو شده پارس جنوبی جم و پیکان هنوز اعلام نشده است. علاوه بر دیدار پارس و پیکان، بازی‌های گل‌گهر سیرجان و ماشین‌سازی تبریز، تراکتورسازی و پدیده شهر خودرو و صنعت تفت آبادان با سپاهان نیز لغو شده و زمان برگزاری آن‌ها مشخص نیست. 
لغو این دیدارها به نساجی این فرصت را می‌دهد که در صورت پیروزی مقابل استقلال استراماچونی، با یک بازی بیشتر از ماشین‌سازی و پیکان ۱۳ امتیازی شود و با یک امتیاز بیشتر از این دو تیم، موقتا بالاتر از ان‌ها قرار بگیرد و به رتبه نهم صعود کند، ضمن این که نساجی با کسب پیروزی یا حتی تساوی در دیدار فردا می‌تواند نوار پیروزی‌های استقلال را پاره کند. 
چالش‌های پیش روی نساجی 
نساجی‌چی‌ها در هفته‌های گذشته مانند تمام فصل‌های اخیر با چالش‌ها و حاشیه‌های متعددی مواجه شدند، اما مهم‌ترین نگرانی برای هواداران نساجی، صادر نشدن کارت بازی برای بازیکنان خریداری شده این تیم است. البته صدور کارت بازی «علیرضا حقیقی» و در دروازه ایستادن او در بازی مقابل نفت مسجد سلیمان تا حدودی خیال هواداران را برای پست دروازه‌بانی نساجی راحت کرده است، اما این تیم هنوز در برخی پست‌ها با مشکلات جدی مواجه است و صادر نشدن کارت بازی بازیکنان خریداری شده، فرصت‌ها را از این تیم پرطرفدار گرفته است. 
پیش از بازی نساجی و نفت مسجد سلیمان خبری مبنی بر موافقت سازمان لیگ برای صدور کارت ۲ بازیکن از ۵ بازیکن خریداری شده منتشر شد. نظر سرمربی نساجی صدور کارت برای «علیرضا حقیقی» تازه به خدمت گرفته شده و «محمد قاضی» به منظور تقویت خط حمله نساجی بود، اما در نهایت فقط یک کارت برای حقیقی صادر شد. پس از آن زمزمه‌هایی مبنی بر احتمال صدور کارت برای قاضی تا پیش از بازی با استقلال مطرح شد که این زمزمه‌ها نیز به واقعیت تبدیل نشدند. حالا نساجی کماکان باید تقریبا با همان ترکیب ۱۰ هفته نخستِ لیگ نوزدهم مقابل استقلالی ظاهر شود که هیچ شباهتی به استقلال فصل گذشته و حتی ۴ هفته ابتدایی فصل ندارد. 
با توجه به این که «امید سینگ» در فهرست محرومان هفته یازدهم قرار دارد، نساجی در خط میانی هم یک مهره مهم و اثرگذار را مقابل خط هافبک قدرتمند استقلال در اختیار ندارد و این موضوع کار سرخپوشان مازندرانی را دشوارتر می‌کند. به این چالش‌های نساجی باید شرایط جسمی رضا مهاجری را نیز افزود که طی روزهای اخیر به دلیل مشکلات قلبی در بیمارستان بستری شده بود و حتی گفته می‌شود که ممکن است پزشکان اجازه حضور او روی نیمکت نساجی برای بازی فردا را ندهند. 
داوری دیدار نساجی-استقلال تهران به عهده «علی صفایی» است و بابک داوری و محمدعلی پورمتقی کمک‌های صفایی در این دیدار هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.