معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران ضمن اعلام ورود استانداری لوری ارمنستان به خبرنگار ایرنا گفت: این سفر ۲ روزه خواهد بود و در چارچوب فعال سازی دیپلماسی اقتصادی انجام می گیرد.

حسن خیریان‌پور ادامه داد: طبق برنامه ریزی انجام شده آقای آندره فوکاسیان استاندار لوری ارمنستان با جناب آقای حسین زادگان استاندار مازندران عصر روز یکشنبه برای تعمیق و توسعه مناسبات اقتصادی , تجاری و گردشگری ۲ استان در محل استانداری مازندران ملاقات و مذاکره خواهند کرد. ‎

وی افزود: بزدید از بزرگ ترین واحد گلخانه ای هیدروپونیک مازندران واقع در صنایع گشت و صنعت دشت ناز ، بازدید از نمایشگاه گل و گیان زینتی محمود آباد و بازدید از کارخانه فرش و موکت در شهرستان بابل از برنامه های سفر استاندار لوری ارمنستان در مازندران است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران گفت: با دعوت جناب آقای حسین زادگان ـ استاندار مازندران عصر امروز شنبه آندره فوکاسیان استاندار استان لوری کشور ارمنستان وارد مازندران خواهد شد.

خیریان‌پور  این سفر را در چارچوب فعال سازی دیپلماسی اقتصادی عنوان کرد و افزود: نشست با فعالان اقتصادی استان مازندان در محل اتاق بازرگانی, صنایع, معادن , کشاورزی استان و بازدید از چند واحد صنعتی و تولیدی از دیگر برنامه های استاندار استان لوری ارمنستان خواهد بود.

استان لوری که در قدیم به استان گوکارک شهرت داشت در شمالی ترین قسمت کشور ارمنستان قرار داشته و دارای سه هزار و 797 کیلومتر مربع مساحت و 224 هزار و 500 نفر جمعیت است.

گفتنی است در حال حاضر پرتقال ـ کیوی ـ نباتات زنده ـ محصولات گل کاری ـ مصالح ساختمانی ـ کاغذ و مقوا ـ شیر و محصولات حیوانی ـ ماشین آلات و وسایل مکانیکی ـ محصولات سرامیکی ـ مصنوعات چدنی وفولادی ـ مواد پلاستیکی ـ لوله و پروفیل از جمله مهمترین اقلام صادراتی استان مازندران به کشور ارمنستان می باشد.

ارمنستان یکی از همسایگان ایران است که 90 کیلومتر با کشورمان مرز مشترک دارد .

این کشور اروپایی که جزء پیمان اتحدیه اروپا نیست با بیش از سه میلیون نفر جمعیت یکی از مراکز مهم صنعتی منطقه قفقاز و از کشورهای نفت خیز این منطقه محسوب می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.