احمد حسین زادگان روز شنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت با بخش خصوصی در ساری افزود: عضویت ایران در مجمع اقتصادی اوراسیا فرصت بسیار تازه و بزرگی است که باعث تنفس در اقتصاد کشور و بخصوص مازندران خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مازندران به واسطه تولیدات کشاورزی و صنعتی متنوع می تواند بهره برداری عظیمی از این فرصت کند، گفت: لازم است به سرعت با همکاری استانداری ، شورای گفت و گو و اتاق بازرگانی کمیته ای برای بررسی فرصت ها و ارتباطات تشکیل شود.

استاندار مازندران تاکید کرد که این کمیته باید به زودی در اتاق بازرگانی مستقر شده تا در پی سفر دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در هفته اینده افتتاح و عملا کار خود را اغاز کند. 

حسین زادگان افزود: کشوری بیشترین بهره برداری را از فرصت شورای همکاری اقتصادی اوراسیا خواهد داشت که بیشترین صادرات را داشته باشد.

وی اظهار داشت: استقرار میز اوراسیا در استان مازندران به موافقت سازمان گمرک نیز رسیده است و نباید در این مسئله زمان را هدر داد و تعلل کرد.

بر اساس برنامه عضویت ایران در این اتحادیه بیش از ۵۰۰ قلم کالا در صادرات به کشورهای عضو از معافیت گمرکی برخوردار خواهند شد .

مجمع اقتصادی اوراسیا یک مجمع اقتصادی میان گروهی از کشورهای آسیایی و اروپایی است. این مجمع از ۱۰ اکتبر ۲۰۰۰ آغاز به‌کار کرد.

در مجمع اقتصادی اوراسیا کشورهای بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، روسیه و ارمنستان عضویت دارند.

در نشست‌های این مجمع درباره مسایلی از جمله گردشگری، انرژی، همکاری‌های مالی، اقتصادی و آموزشی بحث و تبادل نظر می‌شود. ایران نیز پیش  از این در بعضی از نشست‌های آن حضور داشت  که اکنون در حال پیوستن به این شورا است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.