به گزارش خبرنگار ایرنا ،  سمیه قاسمی طوسی امروز سه شنبه در پویش ملی ارتقا نشاط و سلامت زنان با ورزش که در بوستان ولایت ساری برگزار شد ، افزود : استاندار مازندران در جلسه اخیرش با معاونان و مدیران ستادی ، شخصا به همه دستور داد تا ۲ ساعت از زمان اداری هفتگی را برای ورزش بانوان شاغل اختصاص دهند.

وی ادامه داد : بانوان مازندران از لحاظ حرکت و فعالیت بدنی جز بانوان کم تحرک کشور به شمار می روند که برای عبور از این بحران زنانه لازم است یکسری اقدامات و تصمیمات اجرایی شود تا این قشر به سمت ورزش و فعالیت های ورزشی سوق داده شوند .

مدیر کل بانوان استانداری مازندران گفت : متاسفانه در این میان بانوان مازندران ، بانوان کارمند به لحاظ شرایط کاری و سپری کردن بیشتر ساعات عمرشان پشت میز کار در زمینه تحرک بدنی فقیرتر از بانوان خانه دار به شمار می روند .

وی با اشاره به اینکه نشاط اجتماعی از موضوعات مورد تاکید دولت و استاندار مازندران به شمار می رود ، افزود : ورزش و تحرک بدنی نقش بسزایی را در ایجاد نشاط بانوان دارد که با برگزاری برنامه هایی نظیر پویش امروز می توان بخشی از این مهم را محقق کرد .

قاسمی طوسی گفت : براساس آمارهای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ، بانوان استان در چاقی رتبه اول کشور و در ابتلا به بیماری های دیابت و فشار خون رتبه ششم کشور را دارند که بخش عمده ای از دلیل ابتلا به این بیماری ها کم تحرکی و عدم تحرک است .

وی تاکید کرد : زمانی که بانوان جامعه ما از نشاط و شادابی لازم برخوردار نباشند این مساله می تواند در سلامت و نشاط خانواده ها نیز تاثیر بگذارد چرا که بانوان به عنوان همسران و مادران نقش مهمی را در ثبات و آسایش خانواده ها ایفا می کنند و وقتی زنِ یک خانواده بیمار باشد این رنج و بیماری در تک تک اعضای خانواده تاثیر می گذارد .

مدیر کل بانوان مازندران از برنامه ریزی های این اداره کل برای ارتقای وضعیت زنان در حوزه های مختلف از جمله معیشت ، اشتغال و زنان سرپرست خانوار ، ارتقا حوزه سلامت نیز در دستور کار این مجموعه قرار دارد .

مازندران بیش از سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که نیمی از آنان را زنان تشکیل می دهند .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.