این پل از نظر موقعیت در حوزه شهری و به روی رودخانه کرکرودسر نصب شده و نقش موثری در روان سازی ترافیک به ویژه در زمان اوج سفرها و حضور مسافران و گردشگران دارد چرا که پیوند دهنده مسافران و گردشگران به سمت کمربندی نوشهر- چالوس و نیز محل گذر ساکنان روستای کرکرودسر علیا و حتی دانش آموزان مدارس شاهد است.

بازدیدهای میدانی و گزارش های اخیر مسئولان و کارشناسان از آخرین وضعیت این پل نشان می دهد که گوشواره های این پل به طور کامل از بین رفته و به علت کناره شویی و آب شستگی و آب بردگی بیش از حد بستر رودخانه کرکرودسر زیر پایه های این پل خالی و سست شده است و احتمال دارد با هر بارندگی شدید و طغیانی شدن رودخانه این پل فرو ریزد و حادثه ای بیافریند.

با این حال کارشناسانی که در گذشته از این پل بازدید کردند نسبت به خطر ریزش این پل به مسئولان استانی گزارش کرده بودند، به طوری که برای جلوگیری از بروز هرگونه تخریب مدیریت بحران استان از محل اعتبارات حوادثی خود مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان برای این امر اختصاص داده است.

فرماندار نوشهر روز یکشنبه با بیان اینکه هفته جاری از این پل بازدید کرده با ابراز نگرانی وضعیت ان گفت : در گذشته با پیگیری های به عمل آمده مبلغ  ۲۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات حوادثی مدیریت بحران استانداری مازندران برای ترمیم و مقاوم سازی پایه های این پل اختصاص یافته است منتهی از اینکه چرا نهاد مسئول از جمله شهرداری این مبلغ را تاکنون در این زمینه هزینه نکرده است باید این موضوع بررسی و پیگیری شود.

عبدالصمد صفرنژاد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا  افزود: این پل در حوزه شهر قرار گرفته و برابر قانون شهرداری باید برای مقاوم سازی پایه های آن هزینه کند تا مبادا سرنوشت این پل به سرنوشت پل ماشلک در مسیر کمربندی نوشهر - چالوس دچار شود .

پل ماشلک که در سیل مهرماه سال گذشته به علت شسته شدن پایه های پل تخریب شد و به هنگام تردد یک دستگاه کامیون فروریخت و راننده آن نیز جان باخت.

فرماندار نوشهر تاکید کرد : مسئولان شهرداری و شورای اسلامی شهر باید پیگیر این موضوع باشند تا هر چه زودتر نسبت به ترمیم و بازسازی این پل اقدام کنند تا مشکلی برای مردم این منطقه پیش نیاید.

تلاش خبرنگار ایرنا برای گفت و گو با شهردار نوشهر در خصوص آخرین وضعیت و تصمیمات شهرداری برای ترمیم این پل و اعتبارات تخصیصی مدیریت بحران استانداری بی نتیجه ماند.

شهرستان نوشهر با جمعیتی دست کم ۱۳۰ هزار نفر در غرب مازندران قرار دارد.همه ساله بخصوص در فصل های بهار و تابستان میلیونها مسافر و گردشگر برای استفاده از طبیعت و دریا در غرب مازندران به این منطقه سفر می کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.