اسماعیل نجار روز سه شنبه در حاشیه برگزاری نخستین همایش ملی مدیریت بحران کشور که به میزبانی قزوین برگزار شد در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: متاسفانه یکی از مراکز پر خطر سیلاب اخیر بستر و حریم رودخانه ها بود که ما را
با مشکلات زیادی نیز روبه‌رو ساخت.

وی تصریح کرد: امروز با تصرفات و ساخت و سازهای غیر مجازی که در حریم رودخانه ها صورت گرفته بسیاری از شهرهای کشور از جمله تهران را با هفت حوزه آبریز در معرض سیلاب قرار داده است.
 این مسئول با اشاره به اینکه آموزش در اولویت کار مدیریت بحران کشور قرار دارد،گفت: آموزش در ۲ بخش مدیران اجرایی و مردمی بخش مهمی از اولویت های ما را فرا گرفته است که البته بخشی از آموزش به مردم بر عهده رسانه ها قرار دارد.
نجار ادامه داد: قانون جدیدی که از سوی مجلس تصویب شده وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها را نیز مکلف کرده تا در حوزه بحران دروس اجباری را برای دانش‌آموزان دانشجویان بگذارند.
 به گفته وی، در حوزه مدیریتی نیز طرح غدیر ۲ را با حضور مدیران تمام استانها اجرا شده و مدیران شهرستانی ۲۶ استان نیز آموزش‌های لازم را دیده اند.
 نجار با اشاره به بودجه ۲۵۰ هزار میلیارد ریالی در حوزه مدیریت بحران، اظهار داشت: ۵ درصد از اعتبارات کشور به این حوزه تخصیص یافته که ۳ درصد آن برای پیشگیری و پیش‌بینی و ۲ درصد در حوزه مقابله است اما اعتقاد داریم که اعتبارات در حوزه پیشگیری باید بیشتر باشد.
۸۰۵۴*۳۰۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.