وی گفت که این اعتبار در پی وعده وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی نسبت به اختصاص این میزان اعتبار به هنگام بازدید از این طرح محقق شده است. 

دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در جریان سفر یک روزه در تیرماه امسال به شهرهای نوشهر و چالوس وعده داده بود که ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت دانشکده مرتبط به دانشگاه های علوم پزشکی، خرید یک قطعه زمین برای ساخت اداره بیمه سلامت نوشهر ، توسعه بنا و راه اندازی تاسیسات موتورخانه اورژانس نوشهر ، تهیه آمبولانس برای مراکز درمانی کجور و کلاردشت، تهیه اتوبوس آمبولانس برای جاده کندوان و نیز بخش های دیالیز بیمارستان چالوس تخصیص دهد.

 سیدرحیم سیدپور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:  این اعتبار در قالب اوراق بهادار در اختیار دانشگاه علوم پزشکی مازندران قرار گرفت و هم اکنون پیمانکار مربوطه مشغول فعالیت در این پروژه درمانی در این شهرستان است.

عملیات اجرای طرح اورژانس نوشهر در دی ماه سال ۱۳۹۴ آغاز شد و با صرف اعتباری بیش از یک میلیارد تومان عملیات پی ریزی و اسکلت فلزی آن انجام گرفت و در ادامه به علت کمبود نقدینگی مدت یکسال ادامه روند اجرایی طرح متوقف شد.

مدیر شبکه بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی نوشهر میزان روند پیشرفت فیزیکی این طرح را حدود ۷۵ درصد اعلام و ابراز امیدواری کرد این طرح در دهه فجر امسال به بهره برداری برسد.

این طرح در ۲ طبقه با زیربنای حدود ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع در حال اجرا است و شامل  ۱۲ تخت اورژانس سرپایی و ۲۴ تخت اورژانس بستری است.

بیمارستان نوشهر دارای بخشهای بستری داخلی – جراحی عمومی – کودکان – نوزادان- زنان وزایمان- ارتوپدی- ارولوژی- جراحی چشم گوش حلق و بینی- زایشگاه- تالاسمی- دیالیز- اورژانس- بخشهای ویژه آی سی یو ۶ تخت و سی سی یو ۶ تخت است. تعداد تخت مصوب ۸۹ و تخت فعال ۷۹ تخت است.

شهرستان نوشهر با جمعیتی دستکم ۱۲۲ هزار و ۴۵۰ نفر درغرب مازندران قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.