به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران، احمد حسین زادگان عصر روز شنبه در پیامی ضمن تبریک مدال آوری جوانان زیر ۲۳ سال مازندران در رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان در بوداپست مجارستان گفت: درخشش و کسب سه مدال طلا و یک نقره در مسابقات کشتی آزاد زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان توسط شما جوانان عزتمند و غیور، کام ملت ایران و مردم استان مازندران را شیرین کرد و موجب غرور و افتخار مازندرانی های پهلوان پرور شد.
رئیس شورای ورزش مازندران اظهار داشت: شیرینی کسب ۳ مدال طلا و یک نقره از مجموع ۶ مدال کسب شده تیم ملی امیدها از آن جهت دو چندان است که این نوید را به مردم عزیز استان مازندران می دهد تا به امید خداوند شاهد حضور مقتدرانه کشتی گیران مازنی در مسابقات جهانی و المپیک های آینده باشیم و از طرفی استمرار مدال آوری در کشتی که ورزش اول این استان محسوب می شود نیز می تواند نگاه همه ی مسئولان را به این ورزش اصیل و اصلی جلب نماید.
حسین زادگان ضمن تبریک و آرزوی موفقیت روز افزون برای کشتی گیران افتخارآفرین تیم ملی، گفت : امیدوارم همه ی جوانان برومند و ورزشکار استان با توکل به خدای متعال ، تلاش و ممارست و همچنین برنامه ریزی مناسب مسئولان ‏ورزشی، سکوهای بزرگ ورزشی را در کنار قله های اخلاق و پهلوانی فتح نمایند.

رقابت‌های کشتی آزاد زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان روزهای ۶ تا ۸ آبان ماه در «بوداپست» مجارستان برگزار شد که در پایان تیم ایران با سه مدال طلای «کامران قاسم پور از مازندران »، «مجتبی گلیج مازندران » و «امیرحسین زارع از مازندران » در اوزان ۸۶، ۹۷ و ۱۲۵ کیلوگرم، یک مدال نقره «محمد نخودی از مازندران » در وزن ۷۴ کیلوگرم و ۲ مدال برنز «علیرضا سرلک» و «حسین شهبازی» در اوزان ۵۷ و ۹۲ کیلوگرم و کسب ۱۳۹ امتیاز به عنوان نایب قهرمانی دست یافت. تیم های روسیه با ۱۴۵ امتیاز و آذربایجان با ۱۱۱ امتیاز عنوان های اول و سوم را از آن خود کردند.
کاروان کشتی گیران امید زیر ۲۳ سال ایران در این رقابت ها با کسب سه مدال طلا و یک نقره و دو برنز و ۱۳۹ امتیاز پس از روسیه ۱۴۵ امتیازی در سکوی دوم جهان ایستادند که هر سه مدال طلا و تک نقره این کاروان ورزشی ایران را مازنی ها دشت کردند.
کشتی ورزش اول استان مازندران است و این خطه شمال کشور مهد کشتی گیران نامی چون عبدالله موحد،امامعلی حبیبی، عسگری محمدیان،مرادمحمدی، حسن رنگرز،مجید ترکان و کمیل قاسمی، حسن و رضا یزدانی دارندگان مدال طلای و نقره المپیک و جهانی هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.