مهدی رازجویان روز پنجشنبه در آئین افتتاح طرح هادی روستای " کچلده " بخش چمستان شهرستان نور با تاکید بر این که سرمایه گذاران خرد می توانند نقش مهمی در اقتصاد مقاومتی و تولید ایفا کنند ، گفت : با توجه به ظرفیت های گردشگری استان، جذب سرمایه گذاری در بخش بوم گردی و رفع موانع آن می تواند علاوه بر اشتغالزایی و ایجاد شغل های متعدد، ارتقای و شکوفایی مازندران را نیز به همراه داشته باشد.

وی افزود : اجرای طرح های هادی در روستاهای منطقه خصوصا در مناطقی که امکان حضور گردشگران بیشتر است می تواند با فروش کالاهای تولیدی روستائیان و در نتیجه به افزایش درامد خانواده ها کمک کند.

معاون استاندار مازندران همچنین بر ضرورت تعامل همدلی و همراهی دستگاهها، مسئولان و مردم برای اجرای پروژه ها و آبادانی استان تاکید کرد و اظهار داشت: نمونه بارز این همدلی و همراهی در سیل اخیر موجب رفع مشکلات در کمترین زمان شد.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان نور نیز در این مراسم گفت: طرح هادی روستا کچلده با اعتبار ۱۲ میلیارد ریال و به صورت مشارکتی اجرا شده است که ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از اعتبار ملی و پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال نیز از سوی دهیاری روستا تامین شد.

رضا کاظمی افزود: این پروژه که از ۲ ماه پیش آغاز شده بود شامل آسفالت راه به طول یک کیلومتر و ۱۰۰ متر، جدول به طول ۲ هزار و ۲۰۰ متر است و با جدیت و پی گیری در کمترین زمان تا پیش از آغاز فصل بارش دراین منطقه به اتمام رسید.

وی گفت : از سال ۹۶ تاکنون با اجرای طرح هادی در ۴۳ روستای این شهرستان، ۲۳ کیلومتر از راههای داخل این روستاها آسفالت شده است.

این مسئول افزود : طرح هادی روستایی یکی از طرح های مهم بنیاد مسکن در راستای توسعه و آبادانی روستاها و جلوگیری از مهاجرت بی رویه روستاییان است.

روستای کچلده با بیش از ۲۰۰ خانوار و جمعیت ۸۰۰ نفری در فاصله ۱۰ کیلومتری شهر چمستان قرار دارد.

شهرستان ۱۲۱ هزار نفری نور دارای ۱۶۰ روستای بالای ۲۰ خانوار است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.