به گزارش خبرنگار ایرنا ، سردار غلامرضا سلیمانی روز پنجشنبه در نخستین یادواره شهدای رسانه کشور در بابلسر با اشاره به اینکه بزرگ ترین دستاورد انقلاب اسلامی در کنار سقوط حکومت شاهنشاهی تغییر مفهوم قدرت در دنیا بود ، افزود: امام خمینی (ره) با توسل به قدرت نظامی بر نظام تا دندان مسلح شاهنشاهی غلبه نکرد ، بلکه با تفکر غلبه خون بر شمشیر و با تکیه بر نیروی ایمانی مردم، مفهوم قدرت نرم و معنوی را به دنیا شناساند. 

وی با بیان اینکه امروز جبهه مقاومت از لحاظ تکنولوژی نظامی در برابر ائتلاف قدرت سلطه قابل مقایسه نیست، گفت: اما چون تکیه نیروی مقاومت بر نیروهای مردمی و معنوی و ایمانی است ، شاهد برتری آن در مقابل یک قدرت نظامی منسجم هستیم. 

رئیس بسیج مستضعفین انقلاب اسلامی گفت: امروز دیگر قدرت آمریکایی قابل بکارگیری نیست اگر چه آنها همچنان وارد میدان می شوند اما همواره در میدان بودن هیچ دستاوردی برای آنها به همراه ندارد و آنها را دچار عدم موفقیت و شکست کرده است .

سردار سلیمانی با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی پایان هندسه قدرت حق وتویی بود، افزود: بعد از جنگ جهانی دوم متفقین با ایجاد سازمان ملل و حق وتو برای خود هندسه جدیدی از قدرت به جهان تحمیل کردند که پیروزی انقلاب اسلامی نقطه پایان این هندسه بود. 

نقش محوری رسانه های کشور در چهل سال انقلاب 

رئیس بسیج مستضعفان کشور با بیان اینکه رسانه های انقلابی باید  بخوبی دستاوردهای انقلاب را شناسایی و نتیجه این دستاوردها را برای نسل جوان تببین کنند، افزود:  اگر چه دشمن  در طول ۴۰ سال انقلاب با فتنه های مختلف،جنگ تحمیلی،نابرابری عظیم و گسترده  و تحریم کشور را مورد تهاجم قرار دادند اما رسانه های انقلابی در مقابل این هجمه های دشمن ایستاده اند و توانستند حقایق را به گوش جهانیان برسانند.

وی با بیان اینکه تدابیر رهبر انقلاب چه در داخل و خارج کشور بوسیله رسانه انقلابی در سطح جهانی اطلاع رسانی می شود،گفت: امروز وظیفه رسانه انقلابی ما اعم از هر گرایش و سلیقه باید در شناساندن حقایق به مردم باشد.

سلیمانی افزود: رسانه ها باید برای مردم تبیین کنند که حکومت قاجار و پهلوی با تکیه بر قدرت بیگانگان  لطمات زیادی با انعقاد قرارداد مختلف ترکمنچای ،قرارداد پاریس و ...به کشور وارد کردند و باعث شدند  بخش زیادی از خاک کشور از سرزمین ما خارج شود.

سلیمانی تصریح کرد: اروپایی ها و امریکایی ها از جنگ صلیبی تاکنون بجز جنگ ، خونریزی ،چپاول و غارت چیز دیگری در کارنامه خود در جهان به خصوص در منطقه خاورمیانه نداشته اند.

وی خطاب به رسانه ها گفت: اگر می خواهیم گام در مسیر افتخار آمیز بگذاریم و برای کشور صلح و امنیت ملی را داشته باشیم باید خیانت کشورهای اروپایی و امریکایی را برای مردم و جوانان بازگو کنیم و جنایتهای غربی ها را به گوش مردم  برسانیم.

رئیس بسیج مستضعفین افزود: هر رسانه فارغ از هر دیدگاه واقعیت ها را بیان کند و همانطور که شهدا ی رسانه خواستند علاوه بر  امنیت فیزیکی،امنیت  روحی روانی را در کشور بوجود آورند وظیفه همه رسانه ها است در کنار مردم باشند.

غلامرضاسلیمانی با بیان اینکه ملت ایران هیچ گاه به دنبال جنگ نبود بلکه می خواست از عظمت و کیان و شایستگی خود دفاع کند، گفت: چون استکبار می دانست مردم سالاری دینی الگوی سایر کشورهای مسلمان قرار خواهد گرفت در مقابل آن صف ارایی کردند. 

وی با تاکید بر این که  امنیت ایران با دلار به دست نیامده بلکه در بستر خون شهدا به دست آمده ، گفت: این امنیت با صبر و مقاومت خانواده شهدا و ایثارگران و مردم دلسوز این مرز و بوم به وجود امده است 

گفتنی است که نخستین یادواره شهدای رسانه کشور که با محوریت مستندساز شهید مدافع حرم هادی باغبانی امروز در بابلسر برگزار شد.

۷۳۳۵/۱۸۹۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.