به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد حسین زادگان روز چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر مازندران که با حضور معاون امور مجلس و استان های ستاد مبارزه با موادمخدر نهاد ریاست جمهوری در ساری برگزار شد، افزود: باید به گونه ای برنامه ریزی و اطلاع رسانی شود که مردم در گفتمان پیشگیری از اعتیاد مشارکت بیشتری داشته باشند.
وی اظهار داشت: برای رسیدن به این هدف نیاز به حضور پررنگ رسانه های مکتوب، نوشتاری، شنیداری، دیداری و حتی شبکه های مجازی به همراه سمن ها و تشکل های مردم نهاد داریم و تجربه نشان داده که تبدیل یک فرایند به گفتمان همگانی می تواندآسیب ها را تا حد زیادی کاهش دهد.
رییس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران گفتمان سازی مسایل اجتماعی را باعث افزایش سطح آگاهی و حساس  شدن جامعه دانست و خاطرنشان کرد : دربحث آسیب اجتماعی مواد مخدر گل، اطلاع رسانی درست و گفتمان سازی موجب شد تا جامعه نسبت به آن حساس شود و این کار حداقل از رشد و گسترش اعتیاد به این مواد را متوقف کرد.
حسین زادگان اظهارداشت: در شرایط فعلی باید در حوزه پیشگیری از مواد مخدر صنعتی نیز گفتمان سازی و مشارکت مردم به خصوص تشکل های مردم نهاد را وارد گود کنیم تا بتوانیم با آگاه سازی گروه های هدف از گسترش اعتیاد به این مواد جلوگیری کنیم.
توجه اعتباری به مازندران در حوزه مواد مخدر
نماینده عالی دولت در مازندران گفت: این استان علاوه بر جمعیت حدود سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفری ، همین میزان نیز با جمعیت مسافران و گردشگران در طول سال مواجه است و قطعا در حوزه آسیب های اجتماعی به ویژه مواد مخدر نیز در معرض بیشتر ابتلاء به این آسیب قرار دارد.
حسین زادگان خاطرنشان کرد : انتظار ما از ستاد مبارزه با مواد مخدر در سطح کشور تقویت اعتباری استان در این حوزه است و با تخصیص مناسب اعتبار با توجه به جمعیت ثابت و متغیر، ما برنامه های استانی را به خوبی در این حوزه اجرا خواهیم کرد.
وی اظهارداشت : تجربه نشان داد که ما باید با تکیه بر نیروهای موجود در استان مازندران برنامه های ملی و استانی را به پیش ببریم و تاکنون نیز معیار عملکردی ما در تمام حوزه ها خود اتکایی به نیروهای داخل استانی بود و در حوزه مواد مخدر نیز همین بحث را دنبال می کنیم.
وی یادآور شد : به هر حال در چنین شرایطی انتظار ما از ستاد مبارزه با مواد مخدر ، افزایش میزان اعتبار استان مازندران در این حوزه است و امیدواریم با شناختی که ستاد از استان دارد، این اعتبار به موقع به استان ها از جمله مازندران تزریق شود.
رییس شورای مبارزه با مواد مخدر مازندران با اشاره به وجود مراکز ماده ۱۶ ( کمپ های ترک اعتیاد) در سطح استان ، خواهان توسعه این مراکز در غرب استان مازندران با نگرش اقامت پذیری بیشتر مسافران و گردشگران به این مناطق شد.
براساس آخرین آمار در سال جاری حدود یک تن و ۲۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در مازندران کشف شد که در این ارتباط ۲۸ باند مواد مخدر در استان متلاشی شدند و افزون بر ۲۸۰ قاچاقچی دستگیر و تحویل دستگاه قضایی شد.
همچنین میزان شیوع مواد مخدر در مازندران ۲.۸ درصد است که حدود دو برابر میزان شیوع مواد در این خطه شمال کشور نسبت به میانگین کشوری پایین تر است و این استان از لحاظ شیوع مواد مخدر رتبه بیستم کشور را داراست.
/۱۸۹۹/۶۹۸۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.