دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: اقدامات در خصوص پیشگیری از اعتیاد و توانمندسازی افراد مبتلا به اعتیاد با حضور مردم و تشکل‌ها و سازمان‌های مردم ‌نهاد به‌سرانجام می‌رسد.

به‌گزارش‌خبرنگار ایلنا از مشهد، اسکندر مؤمنی پیش‌ازظهر امروز در مراسم افتتاح خانه تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی گفت: مبارزه با مواد مخدر اولویت اصلی ما است و اقدامات اصلی در این حوزه پیشگیری و توانمندسازی است.

وی افزود: اقدامات در خصوص پیشگیری از اعتیاد و توانمندسازی افراد مبتلا به اعتیاد با حضور مردم و تشکل‌ها و سازمان‌های مردم ‌نهاد به‌ سرانجام می‌رسد.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر بیان داشت: اگرچه همه تلاش می‌کنند تا جلوی ورود، خرید و فروش و توزیع مواد گرفته شود اما این امکان که دستگاه‌های دولتی به‌تنهایی بتوانند موضوع مواد مخدر را ساماندهی کنند وجود ندارد.

مؤمنی افزود: باید اقدامات فرهنگی و پیشگیرانه انجام و بازدارندگی درونی ایجاد شود تا کسی به‌سمت مواد مخدر نرود و به‌اعتیاد مبتلا نشود، در کنار آن نیز به‌ کسانی که مبتلا شدند برای درمان و توانمندسازی‌شان کمک شود.

وی بیان کرد: این دو اقدام بدون حضور تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد و حضور مردم امکان‌پذیر نیست و این دو تلاش با یکدیگر به‌ثمر می‌رسند.

مومنی متذکر شد: همه ما حتماً باید تلاش کنیم تا مواد مخدر وارد و توزیع نشود و در دسترس قرار نگیرد، اما اگر این اتفاق افتاد باید در کنار آن هم کمک کنیم تا تقاضا کم شود و اقدامات فرهنگی و پیشگیرانه توسط همه نهادهای مردمی صورت گیرد.

وی اضافه کرد: مردم و تشکل‌های مردمی باید تلاش کنند که افراد به‌این سمت نروند چرا که درمان آن بسیار سخت است، در عین حال نیز برای درمان، بازتوانی، مهارت‌آموزی و اشتغال کسانی که مبتلا شدند هم کمک کنند تا این افراد دوباره به‌جامعه برگردند.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر به‌هزینه‌های مادی بسیار زیاد درمان افراد مبتلا به‌اعتیاد اشاره کرد و افزود: هزینه‌های معنوی ابتلا به‌اعتیاد در مقابل هزینه‌های مادی آن اصلاً قابل قیاس نیست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.