به گزارش ایرنا منوچهر حبیبی روز یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که در استانداری قزوین برگزار شد، افزود: مواد مخدر یکی از عوامل مهم و اثرگذار در تهدید سرمایه های اجتماعی است که باید مقابله و مبارزه با آن به صورت جدی مورد توجه دستگاه های متولی قرار گیرد.
وی با بیان اینکه سرمایه اجتماعی به معنی نشاط و سلامت و فقدان فساد در جامعه است،افزود: مواد مخدر به سرمایه اجتماعی لطمه زده و هزینه های گزافی را برای مقابله به دستگاه های اجرایی، قضایی و نیروی انتظامی تحمیل می کند.
این مسئول با بیان اینکه محور سرمایه اجتماعی انسان دارای روح و جسم سالم است، افزود: باید همه دستگاه های متولی با توجه به این موضوع برای مقابله با مواد مخدر برنامه ریزی کرده و تدابیر لازم را اتخاذ نمایند.
معاون استاندار با بیان اینکه مقابله با اعتیاد به صورت دستوری و سفارشی امکان پذیر نیست، اضافه کرد: متاسفانه امروزه مواد مخدر حالت تهاجمی گرفته و با استفاده از شیوه های نو به جنگ جوانان آمده است، به همین دلیل بسیاری ندانسته و ناخودآگاه در دام مواد مخدر گرفتار می شوند.
وی گفت: اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم در این زمینه بسیار مهم است و دستگاه های فرهنگی و رسانه ها نقش مهمی در این زمینه ایفا می کنند.
حبیبی اضافه کرد: اولویت های ابلاغی ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در درمان، مقابله و مشارکت های مردمی برای سال جدید حتما از سوی دبیر ستاد ابلاغ خواهد شد و امیدواریم با مد نظر قرار گرفتن این اولویت ها به اهداف خود در مبارزه با مواد مخدر دست یابیم.
وی گفت:با توجه به فرارسیدن ماه مبارک رمضان و اعزام مبلغان به سراسر استان باید از این ظرفیت برای اطلاع رسانی وآگاهی بخشی به مردم برای مقابله با اعتیاد و آسیب های اجتماعی استفاده کرد.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.