به گزارش روابط عمومی بنادرو دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد، آلکسی ولادیمیرویچ استرلنیکوف معاون استاندار ساراتف در جنوب غربی روسیه به همراه ۱۲ نفر از هیات تجاری ، اقتصادی و علمی آموزشی از قابلیت های بندری و لجستیکی این بندر شرق مازندران بازدید کردند.
مدیر بنادر و دریانوردی و  منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد مازندران گفت: این بندر  با دارا بودن سیلوهای نگهداری غلات و پایلوت این محصول در شمال کشور ، می تواند حجم مبادلات محصولات کشاورزی ، میوه و گوشت را میان دو کشور افزایش داد.
سیاوش رضوانی در حاشیه این بازدید افزود: میزان تخلیه بارگیری در این بندر در سال جاری  با رشد ۲۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به  ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن رسید .
به گفته وی ۵۷ درصد از مبادلات تجاری بندرامیرآباد با کشور روسیه است.
مدیر بندرامیرآباد هدف از ارتباط و تعامل با کشورهای حاشیه دریای خزر را تسریع در فعال کردن گردشگری دریایی و افزایش ترانزیت کالا و تنوع آن در دریای خزر برشمرد و از بندرامیرآباد با هزار و ۶۰ هکتار اراضی پسکرانه ، محلی مناسب برای همکاری دوسویه با سرمایه گذاران استان ساراتف روسیه جهت سرمایه گذاری در بخش صنایع کوچک و بزرگ نام برد.
تایید ظرفیت بندرامیرآباد از سوی استاندار ساراتف
معاون استان ساراتف روسیه نیز در این دیدار ضمن قدردانی از میزبانی مدیران بندرامیرآباد، امکانات این بندر را کم نظیر توصیف کرد و بر مزایای منطقه ویژه اقتصادی آن برای سرمایه گذاری بازرگانان و تجار ساراتف در اراضی پسکرانه این بندر تأکید کرد.

استرلنیکوف با بیان اینکه استان ساراتف در بخش های گردشگری و کشاورزی از ظرفیت های بالایی برخوردار است گفت توسعه زیرساختهای گردشگری و راه اندازی گروره توریستی به صورت آزمایشی میان دو کشور ایران و روسیه را از برنامه های این استان در آینده نزدیک برشمرد.

گفتنی است استان ساراتف با  حدود ۲ میلیون و پانصد هزار نفر جمعیت در کنار رودخانه ولگا دارای موقعیت تجاری بوده و رتبه سوم تولید غلات کشور روسیه را دارا است.
۶۹۸۲/۱۸۹۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.