به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن خیریانپور عصر روز یکشنبه در نشست مشترک هیات اقتصادی ساراتف روسیه با مدیران دستگاههای اجرایی، بنگاهها و فعالان اقتصادی مازندران در ساری افزود : در شرایط فعلی آمادگی در دو استان برای گسترش روابط تجاری و اقتصادی وجود دارد و این روابط مستلزم انعقاد تفاهمنامه های مشترک تجاری و اقتصادی است.
وی اضافه کرد: در سفر دو روزه معاون استاندار ساراتف به مازندران در زمینه مفاد این تفاهمنامه ها به توافق کلی می رسیم و این تفاهمنامه ها با امضای استانداران دو استان در آینده نزدیک می تواند رنگ اجرایی به خود بگیرد.
 خیریانپور این تفاهمنامه ها را در زمینه تولید محصولات کشاورزی، آبزی پروری، علمی و دانشگاهی و سایر حوزه های دیگر اقتصادی و تجاری بیان کرد و اظهارداشت: مازندران در کنار تولیدات محصولات کشاورزی که سالانه به ۷ میلیون تن می رسد، از لحاظ زیرساخت حمل و نقلی نیز شرایط خوبی برخوردار است که می تواند ظرفیت های مازاد تولیدی خود را در اختیار همسایگان قرار دهد.
معاون استاندار مازندران اظهار داشت : ما آمادگی داریم تا مبادلات تجاری را به صورت تهاتری داشته باشیم و این روش تجاری مشکلات مبادلات مالی و ارزی را تسهیل می کند.
گسترش روابط دو جانبه 
رئیس اتاق بازرگانی مازندران خواهان گسترش روابط تجاری و اقتصادی بین دو استان مازندران و ساراتف روسیه شده است.
عبدالله مهاجر در این نشست گفت: استان های ساراتف روسیه و مازندران از لحاظ سرزمینی به خصوص تولید محصولات کشاورزی شباهت های زیادی دارند و این مشابهت اقتصادی در حوزه کشاورزی می تواند ارتباط اقتصادی دو استان را بیشتر کند.
وی اضافه کرد: علاوه برآن مازندران از لحاظ صنعتی نیز در جایگاه خوبی قرار دارد که می تواند نیازهای استان ساراتف را تامین کند و گسترش روابط تجاری مرهون تلاش دو طرف برای اجرایی کردن تفاهمنامه های دو جانبه است.
رئیس اتاق بازرگانی مازندران خاطرنشان کرد: باید موانع پیشروی روابط دو جانبه بین استان های مازندران و ساراتف برداشته شود و اراده مشترکی بین مسولان دو استان برای برداشتن این موانع وجود دارد.
وی مهمترین موانع سد راه گسترش روابط دو جانبه را زیرساختی بیان کرده است.
مهاجر با اشاره به سفر سال گذشته معاون استاندار ساراتف روسیه به مازندران گفت: تداوم این سفرها نشان می دهد که اراده برای برقراری ارتباط و گسترش روابط مشترک اقتصادی دو جانبه وجود دارد و باید برای رفع موانع گام های اساسی برداشته شود.
استان ساراتف روسیه در جنوب غربی این کشور ۲میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و میزان مبادلات تجاری ایران با این ایالت حدود ۳۰ میلیون دلار در سال ۲۰۱۷ برآورد شده است.
این دومین سفر معاون استاندار ایالت ساراتف روسیه به استان مازندران است که در راس هیاتی ۱۲ نفر انجام شده است.
الکسی استرینکوف در سفر دو روزه به استان مازندران علاوه بر دیدار با فعالان اقتصادی بخش خصوصی ، با استاندارمازندران نیز دیدار می کند .
بازدید از بندرامیرآباد یکی از بزرگترین بنادر شمال کشور در حاشیه دریای خزر و تعدادی از واحدهای تولیدی و صنعتی از دیگر برنامه های سفر معاون استاندارساراتف اعلام شده است.
۶۹۸۲/۱۸۹۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.