استاندار مازندران گفت:استانداران به عنوان فرماندهان ، اتاق های بازرگانی به عنوان موتورمحرکه و دانشگاه ها به عنوان مغز متفکر باید همکاری همه جانبه خود را عملیاتی کنند.

به گزارش ایلنا از ساری،استاندار مازندران در دیدار هیات اقتصادی استان ولگاگراد روسیه به همکاری جدی تهران و مسکو اشاره کرد و گفت: امروز باید روابط اقتصادی درستی در پی روابط گسترده سیاسی بوجود آمده بین روسیه و ایران پایه گذاری شود.

محمد اسلامی خطاب به ولادیمیر شکارین معاون همکاری های بین المللی استاندار ولگاگراد که در راس یک هیات برای یک دیدار سه روزه وارد ساری شد، افزود :با وجود کریدور شمال و جنوب در حوزه دریای خزر ، ایران و روسیه می توانند در انتقال محصولات مختلف صادراتی به کشورهای منطقه همکاری همه جانبه داشته باشند.

وی شرایط امروز دنیای سیاست و اقتصاد در کشورهای منطقه و جهان را مهم توصیف کرد و گفت : ایران و روسیه همواره در دوران گذشته و حال همدیگر را به خوبی درک کرده اند و امروز یکبار دیگر روسیه نشان داده که با همکاری ایران قدرت ماندگار منطقه است.

استاندار مازندران بر لزوم عملیاتی شدن تفاهم نامه ها و معاهدات اقتصادی بین 2 استان مازندران و ولگا گراد تاکید کرد و گفت: استانداران به عنوان فرماندهان ، اتاق های بازرگانی به عنوان موتورمحرکه و دانشگاه ها به عنوان مغز متفکر باید همکاری همه جانبه خود را عملیاتی کنند.

اسلامی ادامه داد: مازندران و ولگا گراد با ظرفیت های بالا در حوزه تولیدات کشاورزی ، شیلاتی ، آی تی ، صنایع تبدیلی و طرح های تحقیقاتی دانشگاهی باید بازار هدف مشترکی برای یکدیگر باشند.

استاندار مازندران به ظرفیت های شیلاتی از جمله پرورش ماهیان خاویاری، کشتیرانی، ترانزیت کالا ، آی تی ، صنایع ماشین سازی ، صنایع چوب و کاغذ، برنجکاری و محصولات کشاورزی اشاره کرد و گفت: ایجاد خط گردشگری دریایی بین مازندران و ولگا گراد سرفصل جدید برای روابط اقتصادی بین ایران و روسیه است.

وی با بیان اینکه وجود بنادر مختلف درحوزه دریای خزر می تواند خط گردشگری را پر رونق کند، گفت: با همکاری و توجه جدی ایران و روسیه ،پروازهای منطقه ای خزر نیز باید گسترش یابد.

معاون استاندار ولگاگراد در این نشست با بر شمردن ظرفیت های اقتصاد کشاورزی ، صنایع تبدیلی ، شیلاتی ، کشتیرانی و استخراج نفت و گاز استان ولگا گراد ، گفت: از آنجاییکه ولگا گراد امکان دسترسی آبی به پنج دریای بزرگ دنیا از جمله دریای خزر ، سیاه و دریای بالتیک را دارد می تواند ترانزیت کالاهای صادراتی بین ایران و روسیه به کشورهای دیگر جهان باشد.

ولادیمیر شکارین به وجود زیر ساخت های پیشرفته بندری در حوزه دریای خزر از جمله شمال ایران اشاره کرد و گفت: رودخانه پر آب و بزرگ ولگا و بزرگترین مرکز راه آهن از مزیت های مهم برای گسترش روابط با مازندران است.

وی وجود پنج اقلیم و زمین با خاک سیاه، دشت، جنگل ، نیمه بیابانی و بیابانی در استان ولگا گراد اشاره کرد و گفت: استخراج نفت و گاز نیز سبب شد تا شرکت ها و موسسات پیشرفته ای در این استان شکل و فعالیت داشته باشند.

وی از افتتاح و بهره برداری کارخانه های تولید نمک سدیم و کود با سرمایه گذاری 2.7میلیارد دلاری در سال میلادی جاری در ولگا گراد خبر داد و گفت: ولکا گراد در تولید انرژی الکتریکی با داشتن بزرگترین نیروگاه برق آبی نیز سرآمد است .

وی با بیان اینکه نیروهای انسانی حرفه ای ،علمی و دانشگاهی مازندران و ولگا گراد می توانند در توسعه و نوسازی ظرفیت های 2 استان طرح های مطالعاتی و پژوهشی مشترکی را اجرایی کنند، گفت: در این سفر رئیس دانشگاه کشاورزی و رئیس اتاق بازرگانی ولگا گراد ما را همراهی می کنند.

بر اساس برنامه، اعضای هیات روسی تا عصر روز چهارشنبه در مازندران حضور داشته و علاوه بر دیدار رسمی با استاندار ، از بعضی واحدهای تولیدی ، صنعتی و کشاورزی و دانشگاه کشاورزی مازندران بازدید می کنند و در محل اتاق بازرگانی هم با جمعی از فعالان اقتصادی ، تجار و صادر کنندگان استان دیدار و مذاکره خواهند کرد. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.