به گزارش خبرنگار ایرنا ، همزمانی با آخرین روزهای تعطیلات تابستانی و همچنین گرم‌تر شدن هوای استان های جنوبی، مازندران در این ایام میزبان شمار زیادی مسافر از استان‌های مختلف به ویژه پایتخت است که بار ترافیکی جاده‌های مواصلاتی استان را نیز افزایش داده است. 

از روز چهارشنبه هفته گذشته تا امروز شنبه جاده‌های مازندران در اغلب ساعت‌های شبانه روز با حجم سنگین ترافیکی روبه رو بود و امروز نیز حتی با گذشت یک روز از پایان تعطیلات، راه های کندوان و هراز به عنوان ۲ مسیر اصلی استان به پایتخت کشور با ترافیک سنگین و نیمه سنگین مواجه است.

رئیس پلیس راه استان مازندران عصر روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد: مسیرهای هراز و کندوان از  ۲ مسیر شمال به جنوب و بالعکس با بار ترافیکی سنگین و پرحجم خودروها مواجه است که اغلب انها مسافر و همچنین ییلاق نشینان استان هستند.

علیرضا قدمی افزود: هم اکنون ترافیک در محور کندوان در بیشتر نقاط از جمله، پل دزبن، هزار چم، سیاه بیشه و پل زنگوله از شمال به سمت جنوب سنگین است.

وی به اشاره به اینکه در محور کندوان محدودیت ترافیکی نداریم، گفت: اما در صورت لزوم امکان اعمال محدودیت وجود دارد تا بار ترافیکی در این محور تخلیه شود.

او با بیان اینکه شرایط جوی محورهای استان آفتابی و صاف است، افزود: مسافرانی که از مسیر هراز تردد می‌کنند هم در محدوده پارک جنگلی آمل، گزنک و محدوده وانا تا پلور ترافیک سنگین را شاهد خواهند بود.

فرمانده پلیس راه مازندران گفت: تردد در دیگر مسیرهای استان به استثنای جاده های منتهی به پایتخت کشور به صورت عادی و روان جریان دارد.

قدمی به رانندگان توصیه کرد در صورت مواجه با ترافیک شکیبا باشند و از تجاوز به مسیر مخالف و یا شانه خاکی خودداری کنند.

رئیس پلیس راه مازندران بیشترین عامل ترافیک سنگین در محورهای استان را علاوه بر تعداد زیاد خودرو ، عوامل انسانی عنوان کرد و گفت: عدم رعایت حق تقدم ، استفاده از شانه خاکی و قیچی کردن جاده از عوامل اصلی سنگینی بار ترافیکی است. 

۹۹۱۹/۱۸۹۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.