Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA

دبیر اجلاس بین المللی دکترین جهانی غدیر از برگزاری  هشتمین دوره این اجلاس در مازندران خبر داد.

به گزارش ایسنا مازندران، حجت الاسلام محمود نظری در مراسم رونمایی از پوستر فراخوان هشتمین اجلاس جهانی غدیر که در سالن جلسات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برگزار شد، اظهار کرد: غدیر سنت، محور، بنیاد و مبدا اسلام است و جهان امروز برای رسیدن به تکامل باید با غدیر آشنا شود.

وی با بیان اینکه دنیای امروز به مجموعه ای کوچک تبدیل شده و در آینده ای نه چندان دور با توسعه بیشتر فناوری، این دهکده کوچکتر می شود، تصریح کرد: اکنون که جهان به دهکده ای بدل شده باید غدیر را در این جامعه معرفی کرده و نهادینه کنیم تا بواسطه آن معرفت که عامل مهمی در پیشرفت بشر است در این پهنه توسعه یابد.

حجت الاسلام نظری غدیر را چراغ راه و هدایت بشری دانست و افزود: غدیر فقط یک چشمه و مکان نیست بلکه بیکرانه ای در وجود انسان برای رسیدن به تعامل بشری است.

دبیر اجلاس بین المللی دکترین جهانی غدیر با اشاره به اینکه هشتمین اجلاس بین المللی دکترین جهانی غدیر در مازندران برگزار می گردد،یادآور شد: تبیین زیرساخت و پژوهش در حوزه اهداف غدیر امری ضروری بوده و همه باید برای ترویج فرهنگ غدیر در جامعه تلاش کنیم.

*غدیر محملی برای انتخاب حکمران شایسته

در ادامه این نشست حبیب الله حلیمی جلودار دبیر علمی هشتمین اجلاس بین المللی دکترین جهانی دهه غدیر با بیان اینکه خداوند غدیر را برای حکمرانی شایسته خلق کرده است،گفت: همایش بین المللی غدیر به صورت تخصصی برگزار و مقالات برگزیده در مجلات کشوری چاپ می شود.

وی افزود: حدود ۲۰ پیش همایش در کشور برنامه ریزی شده  و همایش اصلی اواخر شهریور یا بهمن ماه برگزار می شود.

دبیر علمی هشتمین اجلاس بین المللی دکترین جهانی دهه غدیر دانشگاه بابلسر را میزبان این دوره از اجلاس جهانی معرفی کرد و گفت: پوستر همایش هشت محور با زیرمحورهای مختلف دارد و شیعه شناسی از جمله  مهم ترین اهداف آن است.

به گزارش ایسنا در پایان این نشست از پوستر و فراخوان این همایش رونمایی شد.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.