به گزارش ایرنا، در هفته منتهی به ۱۸ مرداد که روز خبرنگار نیز در آن قرار دارد، هم رویدادهای کاملا هنری در مازندران تدارک دیده شده، هم فعالیت‌های فرهنگی به چشم می‌خورد و هم با هنر و تلاش تعدادی از عکاسان، پیوند بین هنر عکس و فعالیت‌های رسانه‌ای به شکلی ویژه با برپایی یک نمایشگاه عکس قرار است شرح داده شود. 
کیوسک 
چهارشنبه ۱۶ مرداد نمایشگاه عکس گروهی تعدادی از عکاسان خبری مازندران در کافه گالری هامون گشایش می‌یابد. این نمایشگاه به مناسبت روز خبرنگار تدارک دیده شده و در آن ۹۷ عکس از ۱۲ عکاس خبری استان به نمایش در می‌آید. نمایشگاه عکس گروهی «کیوسک» ساعت ۱۸ روز چهارشنبه ۱۶ مرداد گشایش می‌یابد و تا ۲۸ مرداد در کافه گالری هامون ساری برپا خواهد بود. در این نمایشگاه عکس‌هایی از رویدادهای سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و مناسبت‌های مازندران به انتخاب «امیرعلی رزاقی» به نمایش در آمده است. غلامرضا احمدی، کیوان جعفری، بهروز خسروی، امیرعلی رزاقی، غلامرضا رضایی، رضا رقیمی، محمد سلطانی، مصطفی شانچی، عرفان غفوری، احسان فضلی اصانلو، اکبر قاسم‌پور و مصطفی کاظمی عکاسانی هستند که آثارشان در این نمایشگاه در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهد کرد. ساعت بازدید از این نمایشگاه ۱۶ تا ۲۲ است. کافه گالری هامون ساری در انتهای خیابان شهدای محراب، حاشیه رودخانه تجن قرار دارد. 
تراژدی یک پمپاژ 
سالن تئاتر شهر آمل از یکشنبه ۱۳ مرداد محل اجرای نمایش «تراژدی یک پمپاژ» می‌شود. این نمایش کاری از گروه تئاتر سونر آمل است که به نویسندگی و کارگردانی «پونه قدیری» تهیه شد. «تراژدی یک پمپاژ» قرار است تا ۲۰ مرداد هر روز از ساعت ۱۹ در تئاتر شهر آمل به نشانی خیابان هراز، آفتاب ۳۶ روی صحنه برود. 
کارنِمای اردیبهشت 
گالری هنر ساری از پنجشنبه گذشته نمایشگاهی از آثار تصویرسازی و گرافیک دانشجویان و هنرجویان آموزشگاه هنر اردیبهشت برپا کرده که در آن آثاری از ۱۶ هنرمند جوان به نمایش در آمده است. این نمایشگاه به مناسبت پنجمین سال آغاز فعالیت این آموزشگاه برپا شده و در آن آثاری از افسانه ابرهیمی، خدیجه باقری، بهینا جلیلی افشار، زهرا پازشگر، طاهره جمشیدی، الهه حقیقی، مبینا حبیبی، فاطمه رضی، اعظم سادات، مریم رضاپور، مائده غلامی، ایلناز گوران، رضا کلانتری، مهدیه نصیری، آیدین موسوی و امین سلیمانی به نمایش در آمده است. «کارنمای اردیبهشت» تا ۱۶ مرداد هر روز از ساعت ۱۷ تا ۲۰ در گالری هنر ساری به نشانی خیابان فرهنگ، انتهای سعدی، روبروی کوچه عرفان برپاست. 
خاله مرجان و خروس 
نمایش عروسکی و موزیکال «خاله مرجان و خروس» به نویسندگی «مریم کاظمی» و کارگردانی «رجبعلی فلاح» از ۱۴ مرداد –دوشنبه- در سالن آمفی‌تئاتر مجتمع فرهنگی هنری حر قائمشهر روی صحنه می‌رود. این نمایش عروسکی قرار است در ۱۹ روز اجرا هر روز از ساعت ۱۹ عصر اجرا شود. سکینه خنار، نادیا گودرزی، سام فلاح، ارمغان رمضانی، رعنا فرخی، افسانه اسماعیل‌زاده، فاطمه طهماسبی، فاطمه خنار، رها سالخورده، نارگل زمانی و رجبعلی فلاح نقش‌آفرینان این نمایش هستند. فردوس فلاح نیز دستیار کارگردان نمایش است. 
پیش از صبحانه 
پلاتو نمایش دانشگاه فرهنگ و هنر کمال‌الملک نوشهر از ۵ مرداد محل اجرای نمایش «پیش از صبحانه» نوشته «یوجین اونیل» با کارگردانی «فرید صیدانلو» است. این نمایش به تهیه‌کنندگی محمدجواد ملک‌محمودی و با بازی فاطمه منصوری تولید شد و در بخش‌های کارگردانی، بازیگری زن و طراحی صحنه نخستین جشنواره تئاتر دانشجویی کمال‌الملک تقدیر شد. اجرای «پیش از صبحانه» تا ۱۵ مرداد هر روز در دو سانس ادامه دارد. سانس نخست ساعت ۱۸ آغاز می‌شود و سانس دوم از ساعت ۱۹ و ۳۰ روی صحنه می‌رود. 
قنبر و صندوق 
نمایش «قنبر و صندوق» از سوی گروه تئاتر «سبز نو» به نویسندگی و کارگردانی «تقی اسفندیار» از ۱۵ مرداد در بابلسر روی صحنه می‌رود. این نمایش بر اساس قصه‌ای از جوامع‌الحکایات اثر سدیدالدین محمد عوفی نوشته شده و قرار است از ۱۵ تا ۲۵ مرداد در آمفی‌تئاتر مجتمع فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بابلسر روی صحنه برود. نمایش به جز ۱۷ مرداد که روی صحنه نخواهد رفت، در سایر روزها از ساعت ۲۰:۳۰ اجرا می‌شود. افسانه طبیب‌پور، علی یوسفی، محمدحسین بابانیا، آناهیتا فقانی و علی‌اکبر محمدعلیان هنرپیشگان این نمایش هستند. 
برگ‌های دی 
نمایشگاه نقاشی «برگ‌های دی» که از پنجشنبه ۱۰ مرداد در گالری سی‌سی قائمشهر گشایش یافته بود، شنبه ۱۲ مرداد به کار خود پایان می‌دهد. در این نمایشگاه نقاشی‌هایی از «رکسانا رضوی» به نمایش در آمد که امروز و فردا از ساعت ۱۷ تا ۲۱ برای بازدید علاقه‌مندان به هنر نقاشی برپاست. گالری سی‌سی قائمشهر در خیابان کارگر، حریم راه‌آهن، آزادی ۹۹، پلاک ۴ واقع شده است. 
میراث مشروطیت 
شهر کتاب ساری در ادامه سلسله‌نشست‌های فرهنگی، دوشنبه ۱۴ مرداد از ساعت ۱۸ به مناسبت سالگرد صدور فرمان مشروطیت، نشست تخصصی «میراثِ مشروطیت» را برگزار می‌کند. در این نشست «مهدی نجف‌زاده» دانشیار دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه فردوسی مشهدو دکتر «علی رستم‌نژاد» پژوهشگر تاریخ معاصر به بررسی تاریخ مشروطه ایران می‌پردازند. حضور برای علاقه‌مندان در این نشست آزاد است. 
کنسرت کوبه‌ای 
دوشنبه ۱۵ مرداد در سالن آمفی‌تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل کنسرت کوبه‌ای همنوازان  آمل برگزار می‌شود. این کنسرت قرار است با تلفیق گروهی از تنبک‌نوازان اصفهان و تنبک نوازان آمل برگزار شود و فرزاد علیزاده تهیه‌کنندگی آن را به عهده دارد. کنسرت کوبه‌ای «همنوازان آمل» دوشنبه در دو سانس ۱۹ و ۲۱ برگزار می‌شود. بلیط این کنسرت علاوه بر عرضه در شهر کتاب، کتابفروشی شباویز، کافی نت ۲۰ و آموزشگاه آوای شیدای آمل، به صورت اینترنتی در سایت www.iranconcert.com نیز اجرا می‌شود. 
رُستن‌های ابدی 
گروه هنری نیلی از امروز -۱۱ مرداد- در گالری خورشید تهران نمایشگاهی با عنوان «رُستن‌های ابدی» برگزار کرده که در آن آثاری در رشته‌های عکس، نقاشی و نقاشیخط از هنرمندان مختلف به نمایش در آمده است. یکی از هنرمندان حاضر در این نمایشگاه «سید مهدی حسینی» هنرمند اهل مازندران است که ۲ تابلو عکس از او در این نمایشگاه به نمایش در آمده است. این نمایشگاه تا ۱۶ مرداد از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری خورشید تهران به نشانی بلوار آفریقا، بالاتر از پمپ بنزین، کوچه تور، پلاک ۷۰، طبقه اول، واحد اول برپا خواهد بود.
دور آرت
از فردا در نگارخانه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی محمودآباد، نمایشگاه حجیم سازی با عنوان «دور آرت» آثاری از «صدف صبوری» گشایش می‌یابد. این دومین نمایشگاه آثار حجم‌سازی شده صبوری است که به مدت سه روز در محمودآباد قرار است برگزار شود. ساعت بازدید از این نمایشگاه ۱۰ صبح تا ۱۹ عصر اعلام شده است. 
اختتامیه‌ها 
نمایشگاه مجسمه‌های «خروس خان» اثر «حامد مشمولی» هنرمند قائمشهری که از ۴ مرداد در گالری سرزمین هنر تهران آغاز به کار کرده بود، تا دوشنبه ۱۴ مرداد برپاست. در این نمایشگاه تعدادی از مجسمه‌های ساخته شده توسط مشمولی با تکنیک پاپیه‌ماشه به نمایش در آمده است. «خروس‌خان» مورد استقبال علاقه‌مندان قرار گرفت و در نخستین روز نمایشگاه ۸ مجسمه توسط علاقه‌مندان خریداری شد. گالری سرزمین هنر در تهران، اوین، ابتدای خیابان کچویی، کوچه صفا، پلاک ۴ واقع شده است. 
نمایشگاه نقاشی‌ «پرنیان ۶ فصل» که با تابلوهایی از شقایق طیبی در گالری هنر بابل از چهارشنبه ۹ مرداد برپا شده بود، عصر امروز به پایان می‌رسد. آخرین فرصت بازدید از این نمایشگاه ساعت ۱۸ تا ۲۱ امروز –جمعه ۱۱ مرداد- است. 
آخرین اجرای نمایش «چند پاراگراف عشق» به نویسندگی و کارگردانی «حامد کریمی» نیز عصر امروز از ساعت ۱۹ و ۴۵ دقیقه در سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی هنری حر قائمشهر روی صحنه می‌رود. این نمایش توسط گروه تئاتر اتللو قائمشهر از ۲۰ تیر با بازی پیام خاوری‌نژاد، امیر یوسفی، سینا مهدی‌زاده، یاشار کلانی، عارفه عربی، الهام ربانی، سحر فتاحی و آنیتا محمدی روی صحنه رفت. 
امشب اجرای پروژه «سه نمایش در یک روز» که توسط گروه تئاتر مولانا نوشهر از ۷ مرداد در سالن آمفی‌تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشهر آغاز شد، به پایان می‌رسد. در این پروژه سه نمایش «من اورلاپی هستم» اثر «هربرت روزن دوفر» و با کارگردانی «نیما هاشمی»، «این فقط یک نمایش است» با نویسندگی و کارگردانی «محمدباقر محمودی» و «آرزوهای جاهلانه» به نویسندگی «حسن دولت‌آبادی» و کارگردانی «نیما هاشمی» از ساعت ۲۰ به ترتیب روی صحنه می‌روند. این سه نمایش اجرای پایان دوره تعدادی از هنرجویان گروه تئاتر مولانا به سرپرستی میثم زندی و با مربیگری فاطمه زندی محسوب می‌شود.

۹۹۲۷/۱۶۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.