‌به گزارش خبرنگار ایرنا، همزمان با تعطیلات آخر هفته شاهد ورود موج مسافران به جاده‌های مازندران هستیم، به طوری که امروز چهارشنبه پنجم تیرماه ترافیک در ۲ محور کندوان و هراز سنگین و نیمه سنگین گزارش می‌شود.

این درحالی است که هنوز یک ساعت از آغاز محدودیت ترافیکی در این ۲ محور اصلی مواصلاتی استان نمی گذرد.

کارشناس مرکز مدیریت راه مازندران روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: هم اکنون ترافیک جاده هراز در محدوده سه راهی چلاو و پیچ پرن در مسیر جنوب به شمال سنگین و تردد به کندی صورت می‌گیرد.

مهدی غلامیان افزود: در محدوده پلیس راه بائیجان، گزنک تا وانا و محدوده آب اسک تا پلور  و گزنک تردد خودرویی با ترافیک نیمه سنگین و پرحجم انجام می‌شود.

وی همچنین اظهار داشت که ترافیک محور کندوان نیز در محدوده سه راهی مرزن آباد ، مکارود ، سیاه بیشه تا ولی آباد و دزبن نیمه سنگین و در باقی مسیر این محدوده پرحجم است.

کارشناس مرکز مدیریت راه مازندران گفت: ترافیک خودرویی در محور سوادکوه محدوده شهری پل سفید ، زیرآب و جوارم نیمه سنگین و در محور ساری کیاسر نیز پرحجم است.

به گفته غلامیان ، تردد خودروها در محورهای ساحلی استان در محدوده بابلسر به فریدونکنار، نور ، رویان ، سلمانشهر ، عباس آباد ، تنکابن و شیرود نیمه سنگین تا سنگین مشاهده می شود.

وی با اشاره به اینکه این ترافیک حاصل بالا رفتن حجم تردد در ایام تعطیلات تابستانی است، افزود: بخش زیادی از علت ترافیک تحمیلی به جاده‌های هراز و کندوان به دلیل باریک شدن جاده از چهار خط به ۲ خط در برخی محدوده‌ها و فقدان کشش ترافیکی است.

غلامیان با پیش بینی این که در ساعات پایانی امروز حجم ترافیک در جاده های مازندران افزایش می یابد، از رانندگان خواست تا از تردد غیر ضروری در محورهای استان بپرهیزند.

فرماندهی پلیس راه مازندران نیز اعلام کرد که به دلیل تعداد بالای تردد، رانندگان باید از رانندگی پر خطر خودداری کنند.

پلیس راه مازندران از رانندگان خواست تا با خواب آلودگی رانندگی نکنند و به هیچ عنوان از کناره خاکی جاده‌ها ادامه مسیر ندهند و ضوابط راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.تعجیل در رسیدن به مقصد و رانندگی هنگام خستگی و خواب آلودگی ۲ علت مهم وقوع سوانح رانندگی در جاده‌های کشور است.

استان مازندران دارای حدود ۱۱ هزار کیلومتر مسیر جاده‌ای است که حدود سه هزار کیلومتر آن محور اصلی و مواصلاتی است.

حدود ۱۱۰ کیلومتر از مسیر جاده ارتباطی هراز از آمل به تهران در حوزه استحفاظی مازندران واقع شده است.

حدود نیمی از مسیر حدود ۱۷۰ کیلومتری جاده کرج - چالوس جزو حوزه استحفاظی شهرستان چالوس است.

۷۳۳۵/۱۶۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.