پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

پلیس با آغاز تعطیلات عید فطر توصیه کرد:

اوج تردد خودروها از فردا بعد از ظهر

شهروندان بازگشت خود را به نهم تیرماه موکول نکنند

رییس مرکز اطلاعات وکنترل ترافیک پلیس راهورناجا با اشاره به تعطیلات عیدفطر و آغاز مسافرت ها گفت: اوج تردد خودروها از فردا بعد ازظهرآغازمی شود، باتوجه به این که بیشترین بازگشت هموطنان در روز جمعه نهم تیرماه است، توصیه پلیس این است که مسافران زمان بازگشت خود را به روزجمعه موکول نکنند.

به گزارش جماران، سرهنگ نادر رحمانی افزود: امروز(شنبه) حجم ترافیک و تردد نسبت به دو روزگذشته ( پنجشنبه و جمعه) کمتر است، اما بازهم درمحورهای شمالی بار پرحجم اما روان است و پیش بینی می شود که ازفردا( یکشنبه) بعد ازاذان ظهر، حجم مسافرت ها بیشتر شود و روز دوشنبه و بعد ازنمازعید فطربه اوج خود برسد.
رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا افزود: توصیه می کنم که شهروندان طوری برنامه ریزی کنند که در این ساعات تردد نکنند.
وی اضافه کرد: ترافیک دراستانهای مازندران، گیلان، سمنان، خراسان رضوی و آذربایجان شرقی و گلستان بیشترین حجم را در دو روز گذشته داشته است.
وی با اشاره به اینکه رفته رفته برحجم تردد وسایل نقلیه اضافه خواهد شد، افزود: اوج تردد را در بعدازظهر یکشنبه و بعد ازنمازعید سعید فطرشاهد خواهیم بود و بخشی از سفرها را حتی برای روز سه شنبه پیش بینی کرده ایم.
رحمانی گفت: انتظار داریم از بعدازظهر یکشنبه، حجم ترددها در استانهای ذکر شده و استانهای مسافرپذیردیگرمثل اصفهان افزایش بیابد و بر این اساس پلیس راه و راهور درونشهری با آمادگی کامل بر اساس تدابیر تعیین شده برای تردد و سفر هم میهنان مستقر شده است.
وی در رابطه با ارتکاب تخلفات حادثه ساز در جاده ها گفت: اگر رانندگان ٢ تخلف حادثه ساز را هم زمان مرتکب شوند، وسیله نقلیه برابر قانون متوقف خواهد شد.
رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با بیان اینکه رانندگان در رابطه با سرعت وسیله نقلیه خود و رعایت سرعت مجاز و مطمئنه دقت زیادی داشته باشند، گفت:به هیچ عنوان سبقت غیرمجاز انجام ندهند و از خط وسط محور( که به صورت ممتد وجود دارد) به هیچ عنوان عبور نکنند و نسبت به تابلوهای سبقت ممنوع که در بعضی نقاط جاده ها نصب شده، توجه داشته باشند؛ زیرا این تابلوها نشان می دهند که کدام نقاط ناایمن هستند و اگر راننده در جایی که این تابلوها وجود دارند سبقت بگیرد، خود را در معرض خط و آسیب جدی قرار می دهد.
وی ادامه داد: راننده هایی که قصد سفر در مسیرهای یکنواخت و طولانی دارند، توجه داشته باشند که بسیاری از تصادفات ناشی از خستگی و خواب آلودگی است. به این نکته توجه کنند که هیچوقت، با وجود خستگی پشت فرمان وسیله نقلیه قرار نگیرند.
رحمانی گفت:مسافران حتما قبل از سفر با شماره تلفن های ١٢٠ و ٨٨٢٥٥٥٥٥ تماس بگیرند و از راه های پرترافیک مطلع شوند، خصوصا اگر مطلع شدند که محورهای شمالی مثل هراز، کرج - چالوس، فیروزکوه و قزوین - رشت دارای ترافیک هستند به هیچ عنوان وارد این مسیرها نشوند و برنامه ریزی خود را به ساعت های کم ترددتر موکول کنند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.