احسان منصورکیایی روزشنبه در گفت وگو با خبرنگاران در سمنان افزود: 46 سامانه ثبت تخلف سرعت در محورهای بزرگراهی استان در سال 95 به بهره برداری رسید که با نصب این سامانه ها، انتظار می رود میزان قابل توجهی از سوانح رانندگی و تخلف از سرعت مجاز در استان کاهش یابد.
وی با اشاره به این که عملیات شناسایی رانندگان وسایل نقلیه متخلف در کمترین زمان، یکی از امکانات این دوربین های هوشمند در محور اصلی استان سمنان است، افزود : 11 دوربین ثبت تخلف دیگر تا پایان سال 96 در جاده های استان نصب می‌شود.
وی با اشاره به اینکه با نزدیک شدن به روزهای پایانی ماه مبارک رمضان و تعطیلات عید سعید فطر موج جدیدی از سفرها در کشور آغاز می شود، خاطرنشان کرد: استان سمنان به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص ، نزدیکی به تهران، دارا بودن شبکه ارتباطی پیشرفته با استان‌های تهران ، قم ، خراسان رضوی ، مازندران ، اصفهان ، گلستان و میزبانی از سهم عمده تردد در تهران- مشهد از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
سرپرست اداره کل حمل ونقل و پایانه های استان سمنان با اشاره به افزایش آمار تلفات و تصادفات جاده ای در کشور، افزود : این امر اهمیت نگاه ویژه تمام مسوولان کشوری و استانی را برای ارائه راهکارهای مقابله و پیشگیری از این مساله طلب می کند.
منصورکیایی با اشاره به لزوم برنامه ریزی و مدیریت جریان ترافیک و تدوین برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت برای افزایش ایمنی تردد، گفت: مدیریت سفرهای جاده ای از طرف خانواده ها و متولیان به خصوص در ایام پرتردد که بر حجم مسافرت ها افزوده می شود، می تواند از میزان تلفات بکاهد.
وی اضافه کرد: استفاده از سامانه های حمل‌ونقل هوشمند سبب بهبود عملکرد حمل‌ونقل، افزایش ایمنی سفر و روانسازی جریان ترافیک می شود.
منصورکیایی با اشاره به این که بیش از 60 درصد تلفات جاده ای استان ناشی از خستگی و خواب آلودگی است، افزود : برنامه ریزی و مدیریت سفر ، استفاده بهینه مسافران از جاذبه های دیدنی و تاریخی شهرهای مسیر سفر ، بهره مندی از امکانات مجتمع های خدماتی رفاهی درمسیر، رعایت نکات ایمنی، استراحت و توقف 15 دقیقه ای بعد از هر2 ساعت رانندگی در طول سفر از جمله راهکارهای سودمند در کاهش تصادفات به شمار می آید.
سرپرست اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان سمنان با اشاره به معرفی سامانه 141 که یکی از کامل‌ترین و مجهزترین خدمات برای مدیریت سفر هموطنان است، افزود: این سامانه جامع با ارسال اطلاعات برخط از وضعیت راهها در خدمت مردم است و مخاطبان وکاربران سامانه از سراسر کشور با تماس تلفنی می توانند آخرین وضعیت ترافیکی و جوی در جاده ها ، محدودیت‌های تردد درمحورها، مسافت های بهینه بین شهری و بهترین ومناسب ترین مسیر را انتخاب کنند.
سالانه بیش از 20 میلیون نفر از محورهای مواصلاتی استان سمنان تردد می کنند.
6026/7339 خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده : مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.