به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران ، احمد حسین زادگان روز پنجشنبه در نشستی با برخی از فعالان سیاسی استان ، افزود: امروز؛ پیشبرد امور در شرایط فوق العاده دشوار تحریم های ظالمانه، مضایق اعتباری و عدم دریافت وجه فروش نفت کاری بسیار دشوار است و  دولت با بهره گیری از همه ظرفیت های فکری و انسانی در کشور از سلایق مختلف سیاسی به دنبال حل مشکلات و بهبود فضای اقتصادی در بدترین شرایط تحریم است.

نماینده عالی دولت در مازندران گفت : از افتخارات دولت تدبیر و امید است که در همین شرایط سخت اقتصادی؛ سفرهای استانی را برای چهره در چهره شدن با مردم و شنیدن درد جامعه و اجرای طرح های مختلف برگزار می کند و برای حل مشکلات مردم از آحاد نخبگان سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، دانشگاهی و ... انتظار همراهی دارد.

استاندار مازندران با تاکید بر این که دولت همه عزم و توان خود را در استان به کار گرفته است ، خواستار کمک تمامی فعالان و گروههای سیاسی و تشکل های مردم نهاد برای حل مشکلات مردم شد و تاکید کرد: در استان مازندران هم همه دست هایی را که برای اعتلای استان در تلاش هستند به گرمی می فشارم .

وی گفت : به هیچ وجه نباید اختلاف سلایق منجر به ایجاد مانع در مسیر اعتلای استان شود چرا که  امور توسعه ای مازندران در سایه تعامل و هم افزایی با ارکان قدرت و نخبگان به پیش می رود و دولت هم در این شرایط سخت با بهره گیری از همه ظرفیت ها به دنبال حل مشکلات و بهبود فضای اقتصادی است.

استاندار مازندران با اعلام این که نشستش با فعالان سیاسی را به صورت دوره ای ادامه خواهد داد، گفت : تمام آبرو و توان خود را برای توسعه مازندران می گذارم .

وی افزود: فعالان سیاسی، کنشگران موثر جامعه و دلسوز نظام و کشور هستند و امروز؛ شرایط و زمینه های لازم برای همفکری، تعامل و هم افزایی با ارکان قدرت و همه سرمایه های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و ... در جهت شکوفایی مازندران و انجام کارهای بزرگ و ماندگار فراهم است.

استاندار با بیان این که تنها راهبرد پیشبرد امور و توسعه و پیشرفت استان تعامل در سایه اعتدال سیاسی است، تاکید کرد: به هیچ وجه نباید اختلاف سلایق منجر به ایجاد مانع در مسیر اعتلای استان و تداوم عقب ماندگی ها شود.

وی واگرایی را مهم ترین مشکل استان در این راستا برشمرد و گفت : طرح ایجاد منطقه آزاد در مازندران در سایه وحدت نظر و عمل به مسیر درستش هدایت شد.

مقام عالی دولت در مازندران با اشاره به این که هر نوع اقدام در هر حوزه ای باید نهایتا به ایجاد نشاط و امید اجتماعی منجر شود، افزود: با تصدی گری نمی توان به توسعه دست یافت. توسعه در گرو نهادسازی و استفاده از مشارکت اجتماعی است.

استاندار مازندران عضویت ۱۰۰ هزار دانش آموز در سمن ها را از هدف گذاری های مهم استان در این بخش عنوانو تاکید کرد: برای ایجاد و تقویت نشاط و امید اجتماعی، سمن ها باید با اجرای برنامه های موثر و غنی وارد میدان شوند و دولت نیز تسهیل گری لازم را در این راستا انجام می دهد.

وی افزود: در حوزه های مختلف چند کار عمده، موثر و محرک توسعه استان را آغاز کرده ایم و برآنیم تا در زمان مسئولیت خود این امور را بدرستی سامان دهیم.

حسین زادگان، با تاکید بر این که در توسعه مازندران؛ غرب و شرق و مرکز نمی شناسیم و سراسر نقاط استان در هدف گذاری توسعه ای مورد توجه است، عنوان کرد: در حوزه سرمایه گذاری، طرح های خوبی در استان در حال پیگیری است.در حوزه راه های مواصلاتی به جد ورود کرده ایم.پسماند در ماموریت جدی ما قرار دارد.آزاد سازی سواحل با جدیت در حال انجام است. طرح اصلاح نژاد دام در استان در حال اجراست. هولدینگ سرمایه گذاری با حمایت بخش خصوصی و مردم راه اندازی خواهد شد.

وی با اعلام این که ۱۳۶ اسکله در مازندران برای اجرای طرح های گردشگری دریایی شناسایی شده است، گفت :  بیش از ۲۰۰ روستا برای اجرای طرح های بوم گردی و توسعه اشتغال شناسایی شده اند و مذاکرات در این راستا با دستگاه های ملی صورت گرفته ست. توسعه استفاده از ظرفیت های معدنی را پیگیری کرده ایم.موانع زیست محیطی چند سد را رفع و شورای راهبری را با استفاده از ظرفیت نخبگان سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و ... راه اندازی کردیم و طرح های دیگری نیز در حوزه های مهم در حال انجام و پیگیری است.

حسین زادگان با بیان این که حفظ وضعیت موجود و مطلوب و انجام کارهای اساسی از برنامه های محوری استانداری است، ادامه داد: در دو سیل اخیر نیز از همه ظرفیت های استانی و ملی استفاده کردیم و بسرعت در کنار مردم قرار گرفتیم و پروژه های عمرانی را اجرا کردیم و به دوران بازسازی رسیدیم.

وی افزود: به دیدار چهره به چهره با مردم اعتقاد و باور داریم و این ملاقات ها را به شهرستان ها می بریم تا ضمن شنیدن دردها و مشکلات و مسایل مردم با ظرفیت های منطقه ای نیز بیشتر آشنا شویم.

استاندار مازندران همچنین با اشاره به این که در انتصابات؛ اولویت اصلی؛ شایستگی، توانایی و تعهد افراد است و از انتصابات دولت در مازندران دفاع می کند، گفت : در انتصابات تا حد امکان و با توجه به الزامات به توانایی بانوان توجه کرده ایم و انتصاب سه بخشدار و یک معاون فرماندار بانو اخیرا از مصادیق این جهت گیری است.

در آغاز این جلسه معاونین استاندار مازندران به ارایه گزارش از اقدامات و برنامه های پیش روی حوزه متبوع پرداختند و اغلب نمایندگان احزاب مختلف حاضر در جلسه دیدگاه ها و نقطه نظرات خود را بیان کردند.

   ۱۶۵۴/۶۹۸۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.