فرماندار نکا با اشاره به اینکه نکا قطب تولید هلو شلیل استان است، گفت: دومین جشنواره هلو و شلیل شهرستان نکا در روستای بایع کلا برگزار خواهد شد .

عبدالحواد توحیدی مقدم در گفت وگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه جشنواره برداشت هلو از 8 مرداد در روستای بایع کلا برگزار خواهد شد، افزود: این جشنواره  تا ۱۱مرداد ماه ادامه دارد و در کنار آن نمایشگاهی از توانمندی های روستایی و شهرستانی برپا می شود.

وی اضافه کرد: این نمایشگاه در قالب 40غرفه دایر می شود وغرفه داران محصولات خود را برای فروش به بازدیدکنندگان عرضه می کنند .

فرماندار نکا گفت: محصولات ارائه شده در این نمایشگاه فقط مرتبط با هلو نیست، بلکه سایر محصولات باغی، تولیدات کشاورزی، صنایع دستی و غیره که قابلیت ارائه در این نمایشگاه دارند نیز  عرضه خواهند شد،.

توحیدی مقدم با اشاره به اینکه این جشنواره دومین جشنواره  هلو و شلیل است، که در نکا برگزار می شود، اظهار داشت: شهرستان نکا دارای 5 هزار و 500 هکتار باغ هلو و شلیل  هست و در واقع نکا قطب تولید هلو و شلیل در کشور به شمار می رود .

وی افزود: سالانه 120هزارتن هلو وشلیل ازاین باغات برداشت می شود. 

به گزارش ایلنا، دومین جشنواره هلو بایع کلا نکا باهمت شورای اسلامی ودهیاری بایع کلا از 8 مرداد ماه در روستای بایع کلا نکا برگزار می شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.