به گزارش خبرنگار ایرنا ، مهدی قربانپور چهارشنبه شب در مراسم تقدیر از دست اندرکاران نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش در بابل گفت که در حال رایزنی برای اکران فیلم های برگزیده جشنواره در شهرها و استان های مختلف هستند.
وی با اعلام این که مطالعات و رایزنی های این طرح در حال انجام است ، افزود : در نظر داریم با توجه به مستقر شدن دفتر منطقه ای اکو در مجتمع فرهنگی سینمایی وارش ، فیلم های برگزیده وارش را در کشورهای عضو اکو نیز اکران کنیم.
قربانپور توضیح داد : این اقدام با هدف جاری بودن جشنواره وارش تا دوره بعدی انجام می شود و به بیشتر دیده شدن جشنواره کمک زیادی خواهد کرد.
نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش نهم اردیبهشت ماه امسال طی مراسمی با حضور جمع زیادی از هنرمندان و مسئولان فرهنگی و هنری کشور در مجتمع فرهنگی هنری وارش در بابل آغاز به کار کرد و فیلم های منتخب آن علاوه بر بابل در شهرهای ساری و رامسر هم به نمایش گذاشته شد.
در مجموع بیش از سه هزار و 300 اثر برای شرکت در جشنواره نهم به دبیرخانه ارسال شده بود که حدود یکهزار و 700 اثر متعلق به هنرمندان خارجی بود.
همزمان با آغاز به کار جشنواره نهم وارش ، موسسه فرهنگی اکو هم به منظور گسترش روابط فرهنگی و هنری مازندران با کشورهای عضو، دفتر منطقه ای خود را در بابل افتتاح کرد و محمدمهدی مظاهری رییس موسسه اکو نیز خواستار گسترش روابط فرهنگی با کشورهای عضو از طریق جشنواره وارش شد.
سازمان منطقه ‌ای اکو سال 1985 توسط دولت‌های ایران، پاکستان و ترکیه به منظور توسعه همکاری‌ های اقتصادی، فنی و فرهنگی میان کشورهای عضو تاسیس شد. در حال حاضر علاوه بر سه کشور مؤسس این سازمان بین المللی، کشورهای ازبکستان، افغانستان، تاجیکستان، ترکمنستان، جمهوری آذربایجان، قزاقستان و قرقیزستان نیز عضو اکو هستند.
جشنواره بین المللی فیلم وارش که سال 78 پایه گذاری شد ، هر 2 سال یک بار در بابل برگزار می شد، اما نهمین دوره آن پس از چهار سال وقفه اردیبهشت امسال برگزار شد.
توجه به گردشگری هنری و آداب و سنن بومی اقوام مختلف محور اصلی نهمین جشنواره فیلم وارش بود.
9927/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.