مرتضی ولی دروی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در مسابقات بین المللی بدمینتون فجر ایران، بازیکنان مطرح و شاخص کشورهای مختلف جهان شرکت می کنند که از بعد سیاسی، اجتماعی و اقتصادی از اهمیت بالایی برخوردار است که باید از این ظرفیت در جهت ایران شناسی استفاده کرد.
وی اظهار کرد: استان های مختلف ایران این ظرفیت را دارند که مسابقات مهم بین المللی بدمینتون را میزبانی کنند که این نشان از زیرساخت های قوی و توانمندی این رشته ورزشی در داخل کشور است.
ولی دروی تصریح کرد: مسابقات بین المللی بدمینتون فجر ایران، آورده اقتصادی درخور توجهی را دارد و باید از این فرصت فراهم شده نهایت استفاده را ببریم.
سرمربی تیم ملی نوجوانان، جوانان و تیم های پایه بدمینتون ایران به برگزاری مرحله پایانی اردوی آمادگی تیم ملی در زنجان اشاره کرد و گفت: این اردو با حضور 12 بازیکن ملی پوش و 6 بازیکن سهمیه ای زنجان درحال برگزاری است و بدمینتون بازان حاضر در 2 بخش انفرادی و دونفره تمرین می کنند.
ولی دروی افزود: در این اردوی آمادگی برای رقابت هرچه بهتر با بدمینتون بازان رقیب، تمرینات خاصی طراحی شده و در واقع ملی پوشان ایران، بیشتر در سه حوزه 'استراتژی، مهارت و بدنسازی'، کار می کنند.
وی میزان آمادگی ملی پوشان نوجوان و جوان را با توجه به گذراندن چندین مرحله اردوی آمادگی، بسیار خوب و مناسب ارزیابی و تصریح کرد: با برنامه ریزی های خوب مسئولان فدراسیون، امید می رود در بیست و هفتمین دوره مسابقات بین المللی بدمینتون فجر ایران به نتایج خوب و قابل قبولی دست یابیم.
ولی دروی با بیان اینکه بدمینتون بازان زن نوجوان و جوان و بزرگسالان ملی پوش نیز زیر نظر سرمربیان فریبا جلالیان و سحر زمانیان و مردان بزرگسال نیز زیرنظر بهادر زکی زاده، تمرین می کنند افزود: مسابقات به صورت آزاد برگزار می شود و محدودیت سنی در آن نیست.
سرمربی تیم ملی نوجوانان و جوانان از فضای سالن اردوی تمرینی و مسابقات ابراز رضایت کرد و گفت: مسابقات بین المللی بدمینتون فجر ایران، 27سال است که در موعد مقرر و به صورت منظم و مرتب برگزار می شود که این نشان از مدیریت خوب و منسجم است.
به گزارش ایرنا، این اردوی آمادگی با حضور 55 بازیکن زن و مرد نوجوان، جوان و بزرگسال '25 زن و 30 مرد' و چهار سرمربی در آکادمی بین المللی بدمینتون واقع در اراضی پائین کوه شهر زنجان برپا شده است.
تمرینهای بازیکنان بانوان، نوجوان، جوان و بزرگسال از سوی فریبا جلالیان و سحر زمانیان و تمرینهای مردان جوان و بزرگسال نیز توسط مرتضی ولی دروی و سیدبهادر زکی زاده، انجام می گیرد.
بدمینتون بازان 15 کشور 'آلمان، ترکیه، هند، جمهوری آذربایجان، ویتنام، اردن، عراق، میانمار، استرالیا، مالزی، پرتغال، مکزیک، سوریه، مولداوی و ایران'، در این مسابقات حضور خواهند داشت.
6084/8068
خبرنگار: پرویز غفاری ** انتشاردهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.