به گزارش خبرنگار ایرنا ، شهرستان جویبار 18 کیلومتر از سواحل دریای خزر را در اختیار دارد و تمامی این ساحل هم در بخش گیلخواران واقع است. این بخش شامل یک شهر و 32 روستاست که 25 هزار نفر جمعیت دارد.
بخشدار گیلخواران روز چهارشنبه در جلسه طرح سالمسازی دریا شهرستان جویبار گفت : با این که 18 کیلومتر از نوار ساحلی خزر در جویبار واقع شده ، ولی ما در حوزه اقتصاد گردشگری تاکنون نتوانسته ایم از این ظرفیت استفاده کنیم.
محمد حسین فقیه افزود : متاسفانه راه دسترسی به ساحل دریا شهرستان جویبار از زیرساخت مناسبی برخوردار نیست و نبود زیرساخت مناسب باعث شد تا مسافران به ساحل شهرهای همجوار مراجعه کنند .
وی توضیح داد : در طول 18 کیلومتر نوار ساحلی شهرستان تنها 2 طرح سالمسازی یکی در دهستان لاریم و دیگری در چپکرود همه ساله فعال می شود که طرح دهستان لاریم به دلیل نبود راه دسترسی مناسب به ساحل دریا مورد استقبال مسافران قرار نمی گیرد و در دهستان چپکرود هم مشکلات و مشقت های فراوانی وجود دارد .
بخشدار گیلخواران گفت : تا زمانی که گردشگران ساحل دریا را با تجربه مثبت و شیرین ترک نکنند ، دوباره به منطقه برنمی گردند ضمن این که در گفت و گوهای روزمره هم با نقل تجربه ناخوشایند خود به نوعی تبلیغات منفی می کنند تا دیگر گردشگران هم به ساحل شهرستان نیایند.
وی با تاکید بر این که باید برای توسعه اقتصاد گردشگری در درجه اول زمینه تجربه مثبت را برای گردشگران فراهم کرد ، افزود : توسعه سرمایه گذاری در نوار ساحلی نیازمند امنیت سرمایه گذاری است که باید برای امنیت سرمایه گذاری بسترها را ایجاد و بروکراسی اداری را حذف کنیم تا بتوانیم در جذب سرمایه گذار موفق عمل کنیم.
فرماندار جویبار هم در این جلسه گفت : طی سال گذشته بنا به آمار دانشگاه مازندران 80 درصد از مسافرینی که به استان مازندران سفر کرده اند ، به دریا رفتند که نشانگر اهمیت توجه به سواحل برای درآمدزایی و ایجاد اشتغال است.
سید علی اسدی افزود : متاسفانه طی این سال ها در نوار ساحلی دریا از طرح های مناسبی استفاده نکرده ایم تا مسافرینی که به دریا مراجعه می کنند ، تنها برای شنا وارد نوار ساحلی نشوند .
وی یکی از ویژگی های ساحل دریای در شهرستان جویبار را امنیت شنا در آن معرفی کرد و توضیح داد : با این که پارسال در فصل شنا 48 نفر در دریای مازندران غرق شدند ، ولی ما در ساحل جویبار هیچ موردی نداشتیم .
فرماندار جویبار خواستار توجه جدی تر به سواحل دریای شهرستان در سال جاری شد و تاکید کرد : اقدامات پاکسازی ساحل بعد از سیل اخیر اگر چه انجام شده ، اما در حدی که مد نظر بوده ، کار انجام نشده است و بهتر است تا مسئولان ذیربط در روزهای آتی پاکسازی سواحل دریا را به درستی انجام دهند .
اسد خواستار شناسنامه دار شدن فعالان حوزه گردشگری دریایی شد و افزود : شناسنامه دار شدن افراد باعث می شود تا بتوانیم رضایت مندی مسافران را دوچندان کنیم.
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان جویبار هم در این جلسه گفت : در 18 کیلومتر نوار ساحلی شهرستان جویبار یک دستگاه آمبولانس ، سه دستگاه موتورسیکلت و یک دستگاه خودرو کمک یار برای طرح سالمسازی دریا به کارگیری شده است .
محمد رضا صابری با بیان اینکه طی سال گذشته 13امدادگر به همراه 30 ناجی در طرح سالمسازی دریا به کارگیری شده است ، افزود : برای سال جاری با وجود تعداد نقاط ممنوعه در طرح سالمسازی دریا ، نیازمند اضافه شدن 6 ناجی در سه نقطه از نوار ساحلی هستیم.
12 نقطه ممنوعه در 18 کیلومتر نوار ساحلی واقع شده است.
وی با اعلام اینکه طی سال گذشته 62 مورد در ساحل دریا در حال غرق شدن بوده اند ، گفت : از این تعداد 24 نفر به مراکز درمانی انتقال و 28 مورد هم در همان ساحل دریا با مراحل کمک های اولیه درمان شده اند .
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان جویبار تعداد مراجعین حضوری به درمانگاه ساحل را 765 مورد اعلام کرد.
طرح سالمسازی دریا از ابتدای خرداد ماه آغاز و تا پانزدهم مهرماه سال جاری ادامه دارد.
7334/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.