به گزارش خبرنگار ایرنا ، سیمرغ در مرکز مازندران بیشترین خسارت را در دو مرحله سیل و سیلاب اواخر اسفند ماه سال 97 و اوایل فروردین امسال دید و بر اساس آمارهای رسمی بیشترین خانه های تخریبی ناشی از سیل هم در این شهرستان ثبت شد.
بارندگی شدید و سیلی که از 27 اسفند سال 97 تا دوم فروردین 98 در مازندران جاری و در 12 فروردین هم دوباره تکرار شد بر اساس گزارش های رسمی به حدود هفت هزار واحد مسکونی و صنعتی ، عرصه های کشاورزی و باغداری و زیرساخت های بخش های مختلف در 13 شهرستان و حدود 700 روستا بیش از 16 هزار میلیارد ریال خسارت زد.
معاون اجرایی سپاه کربلای مازندران روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در ساری اعلام کرد که سومین مراسم بزرگداشت سهدای مدافع حرم استان با محوریت شهدای خان طومان با آغاز برنامه اردوهای جهادی برای سیل زدگان استان در سیمرغ برگزار می شود.
سرهنگ عسگر مجیدی برنامه سپاه کربلا با تشریح برنامه های سومین مراسم بزرگداشت شهدای مدافع حرم استان ، گفت : آمیختن یادواره شهدای مدافع حرم با خدمت رسانی برای مردم سیل زده نه تنها از هزینه های جانبی کم می کند ، بلکه منجر به تعمیق بیشتر اهداف شهدا می شود که همان ایجاد امنیت و خدمت به مردم است.
وی توضیح داد : قرار است بزرگداشت امسال شهدای مدافع حرم همراه با حضور 42 گروه اردوی جهادی به تناسب 42 شهید مدافع حرم برگزار شود که برای هر یک از این گروهها پروژه ای تعریف شده تا آن را در مدت معلوم انجام دهند.
معاون اجرایی سپاه کربلا گفت که این نیرو و بسیج سازندگی برای ساخت 15 واحد مسکونی آسیب دیده در سیل با دستگاههای متولی استان قرار داد بسته اند و قرار است بخشی از وظیفه اردوهای جهادی نیز ساخت این واحدهای مسکونی باشد.
وی افزود : اگر چه برنامه بزرگداشت شهدا در سیمرغ برگزار می شود ، اما برخی از پروژه ها در شهرستان های دیگر خواهد بود که علاوه بر خانه سازی ، راهسازی ، محوطه سازی و پاک سازی آثار سیل را هم شامل می شود.
** 12 اردیبهشت ، بزرگداشت شهدا
مجیدی گفت که بزرگداشت شهدای مدافع حرم امسال در 12 اردیبهشت در شهرستان سیمرغ برگزار می شود و پنج شهرستان همسایه سیمرغ نیز به عنوان معین در برگزار مراسم یاری خواهند رساند.
گفتنی است که استان مازندران دارای 500 گروه جهادی است که همگی تحت مدیریت بسیج سازندگی سپاه کربلای استان فعالیت می کنند.
استان مازندران 10 هزار و 400 شهید دارد که از این تعداد 42 شهید از مدافعان حرم هستند. 13 تن از شهدای مدافع حرم مازندران در حادثه خان طومان سوریه در اردیبهشت ماه سال 95 توسط گروهک تکفیری داعش به شهادت رسیدند که تنها پیکر چهار نفر به استان بازگردانده شده است.
7335/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.