به گزارش خبرنگار ایرنا، اسفندیار نظری روز دوشنبه در نشست خبری طرح ایران مهارت افزود:با آغاز طرح ایران مهارت در مازندران درسال تحصیلی 96 - 97 حدود 10 درصد از دانش آموزان پایه هفتم استان تحت پوشش این طرح قرار گرفتند تا از مهارت های آموزشی ویژه در نظر گرفته شده بهره مند شوند.
طرح ملی ایران مهارت با هدف شناسایی استعدادهای مهارتی دانش آموزان و کمک به هدایت تحصیلی آنان و همچنین برخورداری دانش آموزان از حداقل یک مهارت در مدارس دولتی و در تمام مدارس هیات امنایی و غیردولتی برگزار می شود و می تواند مسیر آینده شغلی دانش آموزان را تضمین کند.
نظری گفت: در این طرح که برای دانش‌آموزان دوره اول متوسطه در مازندران آغاز شد، حدود 200 مهارت پیش‌بینی شده است و بر اساس طرح، هر دانش آموز در 2 تا 20 جلسه می تواند آموزش های مهارتی را فرا گیرد.
معاون آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه هدف از این طرح در کنار ایجاد دانش آموزانی ماهر و فن آموخته، برطرف کردن دغدغه مقام معظم رهبری و دولت در راستای معضل بیکاری است، افزود: از دیگر اهداف اجرای این طرح توسعه و فرهنگ مهارت آموزی دانش آموزان برای ورود به بازار کار و قطع روند تدریس حفظ کردنی است.
نظری با بیان اینکه در استان مازندران تقریبا بیشتر شهرستان ها را درگیر این طرح کرده ایم ، افزود: این طرح در بین 900 مدرسه و قریب به 17 هزار دانش آموز اجرا می شود.
معاون آموزش متوسط آموزش و پرورش مازندران دوره مهارتی این طرح را بین 60 تا 100 ساعت اعلام کرد و گفت که در این دوره دانش آموزان پایه هفتم 20 ساعت این دوره ها را از آموزش فنی و حرفه ای فرا خواهند گرفت.
در استان مازندران قریب به 50 هزار دانش آموز در پایه هفتم و بیش از 122 هزار دانش آموز در متوسطه اول مشغول به تحصیلند.
7335/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.