حمیده سراجی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: باتوجه به اینکه شعار طرح ایران مهارت ' هر دانش آموز، یک مهارت ' نام گذاری شده با رویکردی برای توانمند سازی دانش آموزان با کسب آموزش های مهارتی و مصداق عملی در حمایت از اشتغال و تحقق اقتصاد مقاومتی است.
وی اظهارداشت: در دوره های مهارتی این طرح توانمندسازی، ارتقای سطح خودباوری و تقویت روحیه کار، تلاش، فرهنگ و مسئولیت پذیری دانش آموزان دیده شده است.
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران گناوه گفت: تمهیدات و برنامه ریزی لازم برای برگزاری دوره های آموزش طرح ایران مهارت که به آموزشگاههای آزاد خصوصی وابسته به فنی وحرفه ای محول شده انجام و دراین ارتباط نشست های مختلفی با مدیران آموزش و پرورش گناوه و ریگ و مدیران مدارس برگزار شده است.
وی افزود: دوره های آموزشی طوری برنامه ریزی خواهد شد که متناسب با نیاز بازار کار و ظرفیت های درونی دانش آموزان باشد تا زمینه اشتغال را برای آینده آنها مهیا سازد.
سراجی گفت: از دانش آموزان درقبال دوره های آموزشی طرح ایران مهارت که 60 ساعت تعیین شده و اجباری نیست مبالغی پایین اخذ خواهد شد.
وی بر مهارت آموزی و پرورش نیروی کار ماهر، در قالب آموزش های پیش از اشتغال و حین اشتغال به نحوی که با نیازسنجی و انتظارات بازار تناسب داشته باشد تاکید کرد و افزود: مهارت آموزی یک ضرورت غیر قابل اجتناب در جامعه است زیرا بستر و روحیه خودباوری و کارآفرینی را در جامعه بوجود می آورد.
شهرستان گناوه با 103 هزارنفر جمعیت در شمال استان بوشهر دارای 18 هزار دانش آموز است.
6043/6164
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.