مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری از رشد 13 درصدی بازدید مسافران نوروزی از جاذبه های گردشگری مازندران خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،سیف الله فرزانه بعدازظهر شنبه در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران با بیان اینکه دو میلیون و 124 هزار و 531 نفر از 27 اسفند تا دوم فرودین 98 از جاذبه های فرهنگی و گردشگری مازندران بازدید کردند،اظهار کرد:  این میزان نسبت به مشابه سال گذشته 13 درصد افزایش داشته است.

وی به 25 مورد کارگاه گردی نوروزی اشاره کرد و افزود :هدف از کارگاه گردی توسعه صنایع دستی رونق فرهنگی و اقتصادی یک منطقه است.

مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری  گفت: این کارگاه در 12 رشته نمد مالی سنتی، سفال،سرامیک، لاک تراشی،چادرشب بافی،زیور آلات،گره چینی ، گلیم بافی، خراطی چوب،معرق چوب ، منبت چوب، سوخت نگاری، نقاشی، زیر لعابی فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: این کارگاه در شهرهای رامسر، نور ، نوشهر، ساری، آمل، قائمشهر، بهشهر ،تنکابن برپا می شود.

فرزانه با اعلام اینکه 17 فروشگاه و نمایشگاه صنایع دستی از دوم تا 17 فرودین با مشارکت 30 هنرمند با همکاری شهرداری ساری بصورت کار زنده دایر است، افزود: 22 نمایشگاه صنایع دستی در استان برپا شده است که 5 نمایشگاه ملی در شهرهای ساری،نور،نوشهر،چالوس  و رامسر،3 مورد منطقه ای در بهشهر، سوادکوه شمالی،محمود آباد و 14 مورد نیز استانی است.

وی ظرفیت شب اقامت استان را یک میلیون و 230 هزار و 197 نفر اعلام کرد و گفت: 121 فقره پروانه اقامتی بومگردی صادر شده است.

فرزانه  با اعلام اینکه از ابتدای طرح تا روز گذشته سه میلیون و 296 هزار و 525 نفر شب اقامت در استان داشتیم،تصریح کرد:  این میزان نسبت به مشابه سال گذشته 4 درصد رشد داشته است.

وی شمار بازدیدهای نظارتی توسط کارشناسان ستاد و شهرستانها را یکهزار و 336 مورد اعلام کرد و افزود: 31 مورد به تاسیسات گردشگری اخطاریه صادر شد که نسبت به مشابه سال گذشته 13 درصد کاهش داشته است.

دبیر اجرایی ستاد سفر مازندران با بیان اینکه 48 اثر صنایع دستی مازندران مهر ملی اصالت و 12 اثر مهر بین المللی یونسکو دریافت کرده اند،گفت: به  پنج اثر صنایع دستی پنج شهر استان در رشته های سفال سلیم آباد تنکابن، جاجیم آلاشت، گلیمچه تنکابن، لاک تراشی مازندران و گلیچ هزار جریب نشان جغرافیایی دریافت کرده اند.

فرزانه شمار سایت موزه دولتی و خصوصی را 16 مورد بیان کرد و افزود: 22 هزار و 738 نفر بازدید کنندگان داخلی و 241 نفر بازدید کننده خارجی از موزه های استان دیدن کردند.

فرزانه با اشاره به حضور 5 هزار و 920 خانوار  معادل 20 هزار نفر عشایر در مازندران از برپایی کمپ عشایر در شهرهای آمل، ساری، قائمشهر،سلمان شهر و جنب افرا خبر داد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.